Hei. Har nettop fått meg en bil fra USA som ble importert gjennom Louie som driver american motors import. Jeg tenkte å dele min erfaring så dere som kanskje her vurderer å importere bil i statene kan føle seg litt tryggere å bruke dette konge firmaet

Jeg hadde lyst på en corvette C5 til sommeren og var ute etter en seriøs person eller firma som kunne hjelpe meg med import. Jeg fant Louie på dette forumet som startet å markedsføre seg på samme tid jeg ville kjøpe bil. Firmaet virket seriøst og det var selvsagt registrert på Brønnøysund, så jeg fylte ut et forespørsel skjema på hjemmesiden med kriterier på min drømmebil. Han tok kontakt ganske fort og vi hadde en hyggelig samtale på telefon hvor han presenterte seg nærmere og diskuterte hvilke specs/kriterier jeg ville at corvetten skulle ha. Jeg var visstnok den første kunden, er alltid litt skummelt å være førstemann ihvertfall i sånne saker men han ga meg så bra førsteinntrykk at jeg ikke hadde noe problem å stole på han. Det tok ikke lange tiden før vi fant en bil som oppfylte kravene mine, bilen vi fant stod først i Florida, så Louie ordnet en teknisk inspeksjon (noe tilsvarende som en naf test for kun 150$) og sjekket carfax så vi kunne være sikre på at det ikke er noen feil på den som selgeren ville skjule. Louie er også heldig som har en dyktig kollega som driver med bilsalg i Miami som assisterer når han trenger ekstra hjelp, han ringer kjøperne før inspeksjonen tar plass og får ut mest mulig informasjon. Inspeksjonen på bilen visste seg å ikke være så bra som vi hadde forventet da selgeren ikke opplyste om alle feilene på telefon så vi bestemte oss for å leite videre. Kort tid etter fant vi enda en, denne gangen var det en eier av en bruktbilsjappe i Pennsylvania som skulle selge sin personlige bil. Louie bestilte ny inspeksjon og heldigvis denne gangen ble den (og carfax) positiv og jeg valgte å kjøpe den. Penger ble overført via bank overføring til statene uten problem, bilen ble så fraktet til Baltimore, deretter båtfrakt /RORO til Drammen. Hentet bilen for noen uker siden og den kom fram hel og fin uten skader eller andre feil. Louie har vært helt rå med å informere og oppdatere meg gjennom hele prosessen fra da vi startet til bilen kom hjem uten at jeg trengte å masse på han. Han har alltid vært tilgjengelig selv om klokken er 11 på kvelden eller 8 på morningen, og får alltid svar på epost/sms/tlf ganske fort. Han har også vært behjelpelig med å fremskaffe dokumenter via amcar for godkjenning av bilen, uten at jeg trenger å gjøre noe selv. Jeg finner ikke noe jeg kan klage på, så jeg ønsker han lykke til videre og anbefaler alle å ta kontakt med han hvis man skal kjøpe bil i USA. Jeg hadde aldri klart dette alene uten hans enestående hjelp