| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=21&t=13799 |
Side 1 av 2 |
| Forfatter: | runeil [ Ons 10. Nov 2010 10:34 ] |
| Innleggets emne: | Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad |
Jeg trenger et par bremseskiver og litt annet småplukk som klosser og olje/luftfilter til en 2004 Ford Maverick/Escape v6. Hvis jeg skal kjøpe skiver hos f.eks Mekonomen koster de ca. 1200.- pr stk. Hos f.eks summitracing.com eller rockauto.com finner jeg skiver til ca. 180 kr.stk. Men, shipping/gebyr fra USA til Norge ligger på ca. en tusenlapp. Så kommer moms og tollbehanding i tillegg. Det er fortsatt billigere å kjøpe de på nett fra USA, men det er ikke mye forskjell igjen til slutt. Nå er jo bremseskiver ganske tunge og sikkert dyre å frakte, men jeg ser ellers at det heller ikke er mye å spare på å bestille flere deler samtidig. Hvis man bestiller flere deler så øker frakten gjerne for hver del fordi de gjerne shippes fra ulike "locations". Hvordan gjør dere andre det når dere kjøper slitedeler? |
|
| Forfatter: | Rarm [ Ons 10. Nov 2010 14:42 ] |
| Innleggets emne: | Re: Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad |
Jeg handler mye fra summitracing. Skal blandt annet bestille skiver, klosser, endeledd, bærekuler og bærearmsforinger nå men olje, filter og slikt kjøper jeg her hjemme. |
|
| Forfatter: | 1970gtx [ Ons 10. Nov 2010 16:36 ] |
| Innleggets emne: | Re: Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad |
tenk viss du får feill va gjør du da |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Ons 10. Nov 2010 19:29 ] |
| Innleggets emne: | Re: Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad |
Summit Racing - Jetcarrier båtfrakt - hvis du har tid til å vente, vil jeg tro dette vil være den billigste måten. Les mer om frakt tider ol. på hjemmesiden til JetCarrier. |
|
| Forfatter: | 59 Coronet [ Tor 11. Nov 2010 08:11 ] |
| Innleggets emne: | Re: Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad |
Hotrodder skrev: Summit Racing - Jetcarrier båtfrakt - hvis du har tid til å vente, vil jeg tro dette vil være den billigste måten. Les mer om frakt tider ol. på hjemmesiden til JetCarrier. Eller bruk disse her: Norusonline.com Kan ikke dette med en direkte link. Har brukt begge firmaene til frakt,Norusonline er ihvertfall best for meg. |
|
| Forfatter: | Rarm [ Tor 11. Nov 2010 08:30 ] |
| Innleggets emne: | Re: Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad |
1970gtx skrev: tenk viss du får feill va gjør du da Det har til dags dato ikke skjedd ![]() Men da får jeg vel bare bestille på nytt! |
|
| Forfatter: | runeil [ Tor 11. Nov 2010 10:38 ] |
| Innleggets emne: | Re: Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad |
For morro skyld sjekket jeg hva skivene kostet hos en Fordforhandler i går. De skulle ha drøyt 2200.- pr stk. Den billigste skiva jeg fant på nett lå på ca. $26. Selv med 1000 i frakt og 25% moms er Ford over 260% dyrere. Så det er jo ikke noe å gruble på egentlig. Litt lik situasjon på hvitevarer. Her er det flere engelske nettbutikker som f.eks espares.co.uk hvor du kan kjøpe deler rimelig og fikse selv. Bestilte akkurat en termostat til en tørketrommel for £13. Hvitevarer er jo så velsignet greie å skru på også. Høres sikkert ut som en grådig fattigfant, men det gir meg stor glede å kunne fikse ting selv uten store kostnader og jeg synes det er en veldig fornuftig utvikling når produkter er bygd opp av komponenter som man enkelt kan bestille og bytte ut selv. Er rimelig sikker på at hvis kona hadde vært alene ville alle hvitevarene vi har, havnet i en container bak Elkjøp for lenge siden. Hvis andre har tilsvarende eksempler for andre typer produkter så hører jeg gjerne om det.. |
|
| Forfatter: | rokkern [ Tor 11. Nov 2010 11:35 ] |
| Innleggets emne: | Re: Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad |
Jeg pleier å bruke ti gangen på ting jeg kjøper på summit, funker som regel bra. Passer alltid på å "samle" opp det jeg trenger og gjøre en stor bestilling. Om det er store eller veldig tunge deler legger man på litt ekstra. Pleier å funke bra, har aldri fått feil del derfra. Bank i bordet. |
|
| Forfatter: | Rarm [ Tor 11. Nov 2010 14:45 ] |
| Innleggets emne: | Re: Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad |
Det gjør jeg også. Gange med 10 funker Også lager jeg ønskeliste med alt jeg trenger, og venter jeg til det er noe jeg er nødt til å ha ganske fort før jeg bestiller. Jeg syntes ikke frakten er så altfor ille heller. Det er veldig mye som helt klart lønner seg å kjøpe derfra. På summit er det jo også kundehjelp i form av chat, som man kan bruke om man er usikker på om det er riktige deler. Chatten har jeg brukt ved flere anledninger. Og får man mot formodning gærne deler alikevel, så er det jo alltids noen her inne som kan ha bruk for de! |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Fre 12. Nov 2010 09:21 ] |
| Innleggets emne: | Re: Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad |
Jeg fikk feil fra Summit en gang (har vel kjøpt for rundt 25000 NOK de siste 8 årene fra de.) En hovedbremsesylinder til 45 USD var en annen enn den jeg bestilte. Men det var ikke deres feil. Originalemballasjen fra produsenten viste korrekt varenummer, men innholdet var feil... Hovedbremsesylinderen var så tung at en retur var uaktuelt pga fraktkostnaden. De tilbød meg et gavekort på 25 USD, noe jeg godtok. Med små endringer i byggeplanene kunne jeg bruke den feilsendte hovedsylindren også, så dermed kom jeg greit ut av den saken. Uansett har jeg på disse årene spart langt mer enn 45 USD på å kjøpe fra Summit. og ettersom jeg leser og hører, så stiller ikke norske deleforhandlere alltid først i køen mht bra kundebehandling akkurat... |
|
| Forfatter: | amcarduden [ Fre 12. Nov 2010 15:32 ] |
| Innleggets emne: | Re: Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad |
10 gangern er nok en grei regel. Mine tenningsdeler kostet 286$ hos summit. Med frakt til jetcarrier(13$), frakt og forsikring hjem til mitt postkontor samt mva til grådigtrollet kom moroa på 2670kr. 9,3 gangern ble det da med dollaren den dagen Nå venter jeg inn endel russel performance snadder fra summit. Bensintilførsel oppgraderes med aeromotive pumpe og regulator, og filter, slanger og fittings fra russel. Ble visst med en shift light også |
|
| Forfatter: | Crazy Horse [ Fre 12. Nov 2010 18:55 ] |
| Innleggets emne: | Re: Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad |
runeil skrev: Jeg trenger et par bremseskiver og litt annet småplukk som klosser og olje/luftfilter til en 2004 Ford Maverick/Escape v6. Hvis jeg skal kjøpe skiver hos f.eks Mekonomen koster de ca. 1200.- pr stk. Hos f.eks summitracing.com eller rockauto.com finner jeg skiver til ca. 180 kr.stk. Men, shipping/gebyr fra USA til Norge ligger på ca. en tusenlapp. Så kommer moms og tollbehanding i tillegg. Det er fortsatt billigere å kjøpe de på nett fra USA, men det er ikke mye forskjell igjen til slutt. Nå er jo bremseskiver ganske tunge og sikkert dyre å frakte, men jeg ser ellers at det heller ikke er mye å spare på å bestille flere deler samtidig. Hvis man bestiller flere deler så øker frakten gjerne for hver del fordi de gjerne shippes fra ulike "locations". Hvordan gjør dere andre det når dere kjøper slitedeler? Jeg handla komplett strokerkit bestående av endel tunge deler som : 8 stempler med veivstaker - veiv - svingingsdemper - svinghjul - diverse stemplefjærer bolter og lagre. reell vekt ca 60 kg. Sendte dette med jetcarrier og hvis ikke jeg så feil så kosta frakta 785-, levert på døra mi. |
|
| Forfatter: | rokkern [ Fre 12. Nov 2010 19:14 ] |
| Innleggets emne: | Re: Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad |
Crazy Horse skrev: runeil skrev: Jeg trenger et par bremseskiver og litt annet småplukk som klosser og olje/luftfilter til en 2004 Ford Maverick/Escape v6. Hvis jeg skal kjøpe skiver hos f.eks Mekonomen koster de ca. 1200.- pr stk. Hos f.eks summitracing.com eller rockauto.com finner jeg skiver til ca. 180 kr.stk. Men, shipping/gebyr fra USA til Norge ligger på ca. en tusenlapp. Så kommer moms og tollbehanding i tillegg. Det er fortsatt billigere å kjøpe de på nett fra USA, men det er ikke mye forskjell igjen til slutt. Nå er jo bremseskiver ganske tunge og sikkert dyre å frakte, men jeg ser ellers at det heller ikke er mye å spare på å bestille flere deler samtidig. Hvis man bestiller flere deler så øker frakten gjerne for hver del fordi de gjerne shippes fra ulike "locations". Hvordan gjør dere andre det når dere kjøper slitedeler? Jeg handla komplett strokerkit bestående av endel tunge deler som : 8 stempler med veivstaker - veiv - svingingsdemper - svinghjul - diverse stemplefjærer bolter og lagre. reell vekt ca 60 kg. Sendte dette med jetcarrier og hvis ikke jeg så feil så kosta frakta 785-, levert på døra mi. Ikke gærnt det ! Hvor lang tid tar det med jetcarrier ? |
|
| Forfatter: | Crazy Horse [ Fre 12. Nov 2010 19:15 ] |
| Innleggets emne: | Re: Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad |
Ett anna eksempel :: har 2 ordrer fra summit som er på døra mi sikkert ute i neste uke forhåpentligvis Var inne å sjekka nå . Hvis jeg sender det direkte fra summit og hjem hit så kostet det nesten 370 dollar eller ca 2183 kr. Samme delene via Jetcarrier via båt ca 1205 kr levert på døra. + 13-14 dollar i frakt fra summit til jetcarrier. Med fly via jetcarrier så blir det nok dyrt iallefall med disse pakkene her. |
|
| Forfatter: | Crazy Horse [ Fre 12. Nov 2010 19:20 ] |
| Innleggets emne: | Re: Delekjøp på nett i utlandet - fraktkostnad |
hm usikker hvor lang tid det der tok men jeg tror det var rundt 3 uker + caaaa. med båt da rokkern skrev: Crazy Horse skrev: runeil skrev: Jeg trenger et par bremseskiver og litt annet småplukk som klosser og olje/luftfilter til en 2004 Ford Maverick/Escape v6. Hvis jeg skal kjøpe skiver hos f.eks Mekonomen koster de ca. 1200.- pr stk. Hos f.eks summitracing.com eller rockauto.com finner jeg skiver til ca. 180 kr.stk. Men, shipping/gebyr fra USA til Norge ligger på ca. en tusenlapp. Så kommer moms og tollbehanding i tillegg. Det er fortsatt billigere å kjøpe de på nett fra USA, men det er ikke mye forskjell igjen til slutt. Nå er jo bremseskiver ganske tunge og sikkert dyre å frakte, men jeg ser ellers at det heller ikke er mye å spare på å bestille flere deler samtidig. Hvis man bestiller flere deler så øker frakten gjerne for hver del fordi de gjerne shippes fra ulike "locations". Hvordan gjør dere andre det når dere kjøper slitedeler? Jeg handla komplett strokerkit bestående av endel tunge deler som : 8 stempler med veivstaker - veiv - svingingsdemper - svinghjul - diverse stemplefjærer bolter og lagre. reell vekt ca 60 kg. Sendte dette med jetcarrier og hvis ikke jeg så feil så kosta frakta 785-, levert på døra mi. Ikke gærnt det ! Hvor lang tid tar det med jetcarrier ? |
|
| Side 1 av 2 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|