AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 04:27

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Salg av motorer
InnleggSkrevet: Man 14. Mar 2011 00:31 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 13. Nov 2010 22:47
Innlegg: 39
Bosted: Harstad
Noen som vet om noen firmaer som selger amerikanske motorer i Norge? Det finnes sikkert mange, men noen som er kjent for at de selger det, og kanskje har et ok utvalg.

_________________
63 1/2 Ford Galaxie


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Salg av motorer
InnleggSkrevet: Man 14. Mar 2011 01:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 10. Jan 2008 01:34
Innlegg: 233
Bosted: Oljehovedstaden, Rogaland
Minges selger i alle fall Chevrolet motorer, men bare så det er sagt, prisene er oppgitt uten moms, så ikke hopp i taket av glede med en gang :wink:

_________________
Chevelle 1970-mod.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Salg av motorer
InnleggSkrevet: Man 14. Mar 2011 02:42 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 13. Nov 2010 22:47
Innlegg: 39
Bosted: Harstad
Takk for tipset, men det jeg er interessert i er Ford-motorer :)

_________________
63 1/2 Ford Galaxie


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Salg av motorer
InnleggSkrevet: Man 14. Mar 2011 05:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Des 2006 01:01
Innlegg: 493
Bosted: Sarpsborg - 3min fra Biltema forbi sparta
Sarpsborg motor..

_________________
Eier:
72 Polara stw
68 Rebel
60 caddi
56 New Y
Tidligere bil:
73 Mach1
90 subb
77 Trans Am
78 Ramcharger
84 GMC Big D
87 Subb
70 Estate Wg
74 New P
69 Coronet stw
69 17M RS
66 Skylark
67 Wagoneer
85 Cutlass Cu
69 98
71 300
69 Polara
74 Dart
++


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Salg av motorer
InnleggSkrevet: Man 14. Mar 2011 20:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 19. Feb 2010 18:52
Innlegg: 318
Bosted: eidsvoll
madness power...

_________________
bedre seint enn aldri...

78 chevrolet camaro
66 chevrolet sportvan delux


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Salg av motorer
InnleggSkrevet: Tir 15. Mar 2011 22:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 13. Nov 2010 22:47
Innlegg: 39
Bosted: Harstad
Fant en ford 390 på internet til 14000,-. Original og uskrudd. Grei pris?

_________________
63 1/2 Ford Galaxie


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Salg av motorer
InnleggSkrevet: Tir 15. Mar 2011 23:26 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 08. Nov 2009 22:57
Innlegg: 537
1976kjell skrev:
Fant en ford 390 på internet til 14000,-. Original og uskrudd. Grei pris?



Kommer ann på årsmodell og hvor komplett. Link?

JohnB


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Salg av motorer
InnleggSkrevet: Ons 16. Mar 2011 02:57 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 13. Jan 2008 23:56
Innlegg: 127
Bosted: Gjesdal
Jeg har en 429/460 motor uten aggregater til salgs .
Dette er ett objekt .
Skal være en 1969-70 modell .
Pris kr.6500,-

_________________
Just remember : life is short , drive a hotrod . www.fatmanfab.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Salg av motorer
InnleggSkrevet: Tor 17. Mar 2011 01:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 13. Nov 2010 22:47
Innlegg: 39
Bosted: Harstad
Her er linken: http://www.blocket.se/kronoberg/Ford_39 ... htm?ca=1_9

Min Galaxie som jeg snart blir å få har en 352 med 2 ports forgasser. Har ikke prøvde den enda, det kan jo hende den er sterk nok.

Har snakket med sarpsborg motor og fått et pakketilbud på en 4 ports innsug, forgasser, kamaksling og andre nødvendige ting som f.eks pakninger på 10000,-. Vet ikke eksakt hvilke deler det er(Skal selfølgelig vite eksakt hvilken deler det er før jeg kjøper delene), men innsug og forgasser er vertfall edelbrock, delene er nye og passer 352-motoren. Grei pris?

Vurdrere om jeg skal kjøpe delene eller 390, men det blir vel helst delene. Litt enklere jobb blir det, og da vet man hva man får.

Et id-problem er også relatert til 390-motoren. Det er umulig å si om det er 352 eller 390, de har eksakt samme blokk utvendig, så dem eneste muligheten til å sjekke det er å skru av en topp og sjekke diameteren på en av sylindrene

_________________
63 1/2 Ford Galaxie


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Salg av motorer
InnleggSkrevet: Tor 17. Mar 2011 08:51 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 23:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
Riktig at det er umulig å si ifra utsiden, om det er 352 el 390.
Men er vel event slaglengden du må sjekke, og ikke borring.

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Salg av motorer
InnleggSkrevet: Lør 19. Mar 2011 08:44 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 13. Nov 2010 22:47
Innlegg: 39
Bosted: Harstad
Jo, fikk det også bekreftet i et Ford-motor forum at slaglengden også kan brukes for å kontrollere hvilken motror det er

_________________
63 1/2 Ford Galaxie


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support