Hei.
Jeg driver å restaurerer min bil, og trenger derfor en masse deler.
Disse har jeg blitt anbefalt å kjøpe på Summit etc, og har mye erfaring i netthandel fra bla USA fra tidligere, men da har jeg alltid benyttet de vanlige forsendelsesmulighetene, og fått varene hjem på døre eller på posten avhengig av vare, toll etc.
Det som er anderledes nå er at bildeler er store og ikke mindst tunge, og frakten gjennom Summit ble rimelig kostbar, pluss at det i tillegg viser seg at det vil påløpe ekstra frakt-kostnader på bakgrunn av vekt og volum, og at ingen vet hva den vil komme på før varen har ankommet Gardermoen.
Dette blir for usikkert mener jeg, og har derfor undersøkt andre muligheter.
Jeg ser at det finnes firmaer som kan importere for meg, men det er så mye delte erfaringer leser jeg på denne løsningen, at jeg vet ikke hvor mye tryggere den evt er???
Dessuten finner jeg ingen klar og tydelig oppskrift på hvordan dette gjøres, hvilken adresse jeg skal oppgi som mottaker hos Summit, og hvilke følgemuligheter jeg har etterpå for å forsikre meg om at varene er på vei til MEG og ingen andre..
Vet det er mange diskusjoner rundt temaet fra før av her inne, men ingen har gitt meg svar på det som gjør meg usikker blandt de jeg har lest, så jeg lurer på om noen kan forklare meg hvordan jeg i praksis skal gjøre det, hvordan jeg kan regne ut eksakt total fraktkostnad, og hvordan hele prosessen fungerer totalt.
Og hvorfor må jeg ha amerikansk adresse på betalingskort??
Jeg har jo handla masse på nettet fra USA før, og betalt med mastercard uten noen problemer da...
Håper noen kan hjelpe en fersking