Kikker innom ebay iblant etter pontiac 400 motor, for å bygge opp, som et langtidsprosjekt. Fant et interesant objekt der nå, men selger setter frakt i usa til minimum 350$, syntes det hørtes litt mye ut, men jetcarrier har satt en minstepris på henting på sine sider til325$, så det er kanskje det det ligger på ?
Med jatcarriers priskalkulator ble fraktprisen usa-norge 2-2500kr, noen som har fraktet motor, og har noen priseksempler?
Når jeg begynner å legge sammen disse prisene + moms så ser jeg at det som i utgangspunktet virket som et rimelig utgangspunkt for et motorbygg, blir noen kroner før jeg har det hjemme. Er kanskje bedre å vente til jeg virkelig trenger motor og kjøpe en ferdigbygd ? Selv om noe av poenget var å bygge opp motoren over tid og lære litt av prosessen.
Kan vel slenge på et tilleggsspørsmål her. Hvis jeg greier å skaffe en blokk og veiv som utganspunkt, hvor mye må man regne med å ut med før man får en ferdig motor? er bare ute etter et røft overslag, snakker vi over 20 lapper?
Så i siste 'muscle car review' at de bygde opp en pontiac 400 fra 75 for ca 2000$ de startet da med bare blokken.
(mulig denne posten hadde passet bedre under motor..., mod. får flytte den isåfall)
benytter forøvrig sjansen til å ønske alle godt nyttår