AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 01. Mai 2026 22:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: fraktpriser motor
InnleggSkrevet: Tir 29. Des 2009 13:55 
Avlogget
Get going
Get going

Kikker innom ebay iblant etter pontiac 400 motor, for å bygge opp, som et langtidsprosjekt. Fant et interesant objekt der nå, men selger setter frakt i usa til minimum 350$, syntes det hørtes litt mye ut, men jetcarrier har satt en minstepris på henting på sine sider til325$, så det er kanskje det det ligger på ?
Med jatcarriers priskalkulator ble fraktprisen usa-norge 2-2500kr, noen som har fraktet motor, og har noen priseksempler?

Når jeg begynner å legge sammen disse prisene + moms så ser jeg at det som i utgangspunktet virket som et rimelig utgangspunkt for et motorbygg, blir noen kroner før jeg har det hjemme. Er kanskje bedre å vente til jeg virkelig trenger motor og kjøpe en ferdigbygd ? Selv om noe av poenget var å bygge opp motoren over tid og lære litt av prosessen.

Kan vel slenge på et tilleggsspørsmål her. Hvis jeg greier å skaffe en blokk og veiv som utganspunkt, hvor mye må man regne med å ut med før man får en ferdig motor? er bare ute etter et røft overslag, snakker vi over 20 lapper?
Så i siste 'muscle car review' at de bygde opp en pontiac 400 fra 75 for ca 2000$ de startet da med bare blokken.
(mulig denne posten hadde passet bedre under motor..., mod. får flytte den isåfall)

benytter forøvrig sjansen til å ønske alle godt nyttår :D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: fraktpriser motor
InnleggSkrevet: Ons 30. Des 2009 11:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Burde ikke være vanskelig å finne en 400 motor her på bjerget. Lønner seg neppe å sende hjem en objekt motor. Husk vi snakker frakt til New Jersey, over dammen og fra det glade sørlnadet og hjem til deg. Og moms på alt sammen.
Flere her på forumet, bla Roar som har mye Pontiac greier. Hadde vel et par nyoverhalte værsting motorer til salgs for en tund siden?
Jeg har et sett 4X topper til 400 liggende.

Dessverre kan man ikke sammenligne med amerikanske priser. Bare borring,honing, toppdecking og annen maskinering blir fort 10000 kr her hjemme.Enda mer med balansering etc.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Des 2009 17:31 
Avlogget
Get going
Get going

Sitat:
Burde ikke være vanskelig å finne en 400 motor her på bjerget. Lønner seg neppe å sende hjem en objekt motor. Husk vi snakker frakt til New Jersey, over dammen og fra det glade sørlnadet og hjem til deg. Og moms på alt sammen.

var vel det jeg kom frem til jeg også ja, når jeg begynte å legge sammen diverse.
Nå har ikke dette noe hast, siden motoren som står i nå funker bra den. Tenkt kanskje etterhvert å få inn en 400 siden 389 som står i, ikke var en 'option' lenger i 1968.

Har ikke penger til en ferdigoverhalt 400, så jeg får se det an og ta det over litt tid.

Sitat:
Dessverre kan man ikke sammenligne med amerikanske priser. Bare borring,honing, toppdecking og annen maskinering blir fort 10000 kr her hjemme.Enda mer med balansering etc.

20-25 lapper blir det fort da.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Des 2009 20:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Ok bare det å finne en motor 400-428 fra 67 til og med 70 i dag i bra stand er ikke lett lenger desverre. Så man må fort regne med 10-15k bare for et komplett objekt.
(Mulig jeg klarer å få tak i endel eldre motorer nå fra samme leverandør, men prisen er ennå ikke satt.)
Er du heldig så slipper du unna med boring(cirka 3000 pluss stempler) og nye lagre kamaksel osv Du klarer vel å få tak i en overhalingspakke for rundt 7-8k, men mye av delene i den er til original bygge og er ikke så intresant.
Så kommer forgasser tenning osv
Du ender fort oppe i 40k føre du er ferdig desverre. (Dette er ikke small blokk Chevy).

Man kan selvsagt spare endel på å importere selv, men som regel hvis det er kun snakk om å bygge en motor en gang i sitt liv så hadde jeg funne en som kjenner til disse motorene her hjeme og han kan rettlede deg med hva du skal kjøpe, eventuelt hjelpe deg med montering. Det koster ikke så mye mer faktisk. I mange tilfeller blir det billigere. Importere selv er noe man egentlig ikke skulle begynne med føre man vet hva man skal kjøpe.
Og ikke glem at det er lettere (burde være ihvertfall) å få hjelp eventuelt reklamasjon hvis man kjøper sakene her hjemme.
Lykke til.
PS (Skaff deg først en blokk)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Des 2009 20:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Ser ut som at motorene vil starte på 10000 og oppover ( objekt), komplette med alt untatt brakketer og dynamo.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet