AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 01. Mai 2026 22:14

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hvordan vinne eBay auksjoner
InnleggSkrevet: Fre 27. Nov 2009 21:34 
Avlogget
Get going
Get going

Å by på eBay er ikke alltid så enkelt når mange auksjoner avsluttes norsk nattestid,
og det å selv være med på å drive opp prisen er jo ikke akkurat "smart".

Jeg har med stort hell vunnet nesten alle de auksjonene der jeg har brukt www.auctionsniper.com.

Se en 1989 Cadillac Allanté Road Test her:
http://www.youtube.com/watch?v=RIJJZIGTsDM

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 27. Nov 2009 22:08 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Lars Langøy skrev:
Å by på eBay er ikke alltid så enkelt når mange auksjoner avsluttes norsk nattestid,
og det å selv være med på å drive opp prisen er jo ikke akkurat "smart".

Jeg har med stort hell vunnet nesten alle de auksjonene der jeg har brukt http://www.auctionsniper.com.

Personlig legger jeg inn et maksbud som jeg mener er akseptabelt å betale, er det noe som er vanskelig å få tak i , så legger jeg som regel et høyere maksbud, men er det ting som går igjen , legger jeg meg jo selvfølgelig lavere.

Har prøvd ditt program også, men med blandet resultat, det er jo maksbudet som vinner uansett :wink:

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 27. Nov 2009 23:11 
Avlogget
Get going
Get going

Personlig legger jeg inn et maksbud som jeg mener er akseptabelt å betale, er det noe som er vanskelig å få tak i , så legger jeg som regel et høyere maksbud, men er det ting som går igjen , legger jeg meg jo selvfølgelig lavere.

Har prøvd ditt program også, men med blandet resultat, det er jo maksbudet som vinner uansett :wink:[/quote]

Det er selvsagt maksbudet som vinner, men poenget er å ikke by for tidlig og dermed drive prisen opp.
Ved vanlig proxy budgivning vil jo andre budgivere bare by og by til ditt bud eventuelt er slått, og sitter du ikke oppe da så....
Med "mitt" program legges budet inn bare sekunder før auksjonen avsluttes.

Se en 1989 Cadillac Allanté Road Test her:
http://www.youtube.com/watch?v=RIJJZIGTsDM

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 28. Nov 2009 00:36 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Lars Langøy skrev:

Sitat:
Har prøvd ditt program også, men med blandet resultat, det er jo maksbudet som vinner uansett :wink:

Det er selvsagt maksbudet som vinner, men poenget er å ikke by for tidlig og dermed drive prisen opp.
Ved vanlig proxy budgivning vil jo andre budgivere bare by og by til ditt bud eventuelt er slått, og sitter du ikke oppe da så....
Med "mitt" program legges budet inn bare sekunder før auksjonen avsluttes.
[/quote]

Om man legger inn et lavt bud tidlig er jo ikke det samme som man nødvendigvis presser opp prisen, det jeg la merke med det programmet du bruker er at sjeldne ting ikke ble billige uansett , USA er stort, så du må jo regne med at det er mange som har samme program som du og da blir det jo solgt til markedspris uansett, er det noe som er mindre innterresse for i de siste minuttene og ingen har et høyt maksbud og ikke har samme program som du, evt samme program med mindre maxbud, så vil du jo vinne..

Høyeste maxbud vinner uansett.

Bilde
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Des 2009 18:55 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

En side jeg bruker endel er denne:

http://www.toolhaus.org/cgi-bin/negs

Der kan du søke opp negative og nøytrale feedback`s

Ganske nyttig syntes jeg.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Des 2009 19:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

jeg har lært meg til og bruke den derre sniper greia.. funker fint det om ingen byr høyere en ditt max bud. jeg mistet en råskjelden list til gmc min der pga at jeg ikke hadde gått høyt nok på budet. det beste er nok og sitte oppe til auksonen går ut og heller gi den siste dollaren der og da. en blir fort gira da til og gi mere .... kan bli dyrt men da blir hvertfall delen din....

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Des 2009 20:59 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

cad331 skrev:
jeg har lært meg til og bruke den derre sniper greia.. funker fint det om ingen byr høyere en ditt max bud. jeg mistet en råskjelden list til gmc min der pga at jeg ikke hadde gått høyt nok på budet. det beste er nok og sitte oppe til auksonen går ut og heller gi den siste dollaren der og da. en blir fort gira da til og gi mere .... kan bli dyrt men da blir hvertfall delen din....

Enig med deg , hvis det er noe man virkelig vil ha , så legg inn såpass maxbud at man ikke angrer etterpå :D

Er det noe det ikke haster med så legg inn et lavere bud,deler som går høvelig rimelig , dukker som regel opp igjen senere, er nå min erfaring.

En annen ting er å få selger til å sette verdien på pakken på ca 30$ , så får man det rett i postkassen uten moms og fortollingsgebyr , har bestandig gått bra for meg , men det kommer jo selvfølgelig ann på hva det er, nytter ikke å komme med nykromma 57 Chevy fanger for eks :lol:

Bilde
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Des 2009 21:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

en ting til. enkelte deler passer jo på flere biler, eks noen av listene jeg trenger til pick upn, er dem samme som til chevrolet, og er dem listet på e bay til chevrolet så er dem 3 ganger så dyre.. en til gmc.. det er jo mest chassiseler som går om hverandre da,
men noe en kan tenke litt på,,,,

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Des 2009 21:45 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Det samme kan sies om gummilister til for eksempel Cadillac, mye passer i fra andre GM biler , men er det til Caddy , så er prisene mye høyere.

Samme med spiral fjærer , der er det mye som passer over hverandre , men er det til 50 talls cadillac for eksempel , så er de som regel dyre , men mange ganger passer fjærer fra andre GM 60-70 tallere. :D

Bilde
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 17. Des 2009 13:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Jeg setter klokka på ring og står opp. Enkelt og greit.

Dersom delen ikke har andre bud i det hele tatt, legger jeg inn et lavt førstebud for å hindre at delen blir trukket før auksjonen går ut. Det har jeg opplevd før. Irriterende å miste en del kun fordi man ikke la inn et lavt førstebud.

Så står jeg opp, venter til det er under 1 min igjen, og legger inn det jeg max er villig til å betalte. Dette er gjerne ganske mye over mitt innledende bud.
Med dette håper jeg å "skremme vekk" andre budgivere som kun ønsker å kjøpe delen for en lav pris.
Går noen over meg det siste minuttet, lar jeg delen bare gå. Da har vinneren uansett ikke gjort noen kjempehandel.

"You win some and you loose some..."

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet