AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 01. Mai 2026 19:36

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: registrering....
InnleggSkrevet: Søn 06. Jan 2008 00:38 
Avlogget
Get going
Get going

Biltilsynet kikket aldri i koffert rommet når jeg hadde bilen til registrering
Kun panser var oppe.

Keep cruising!!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 07. Jan 2008 09:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

fint. da prøver jeg på det :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 10. Jan 2008 11:49 
Avlogget
Get going
Get going

Du kan jo ha bilen i normal høyde på registreringen.
Slik at det ikke vekker mistanke om noe. Som nevnt tidligere kikket biltilsynet ikke i trunken på min. (Du kan jo ha noe rask/klær liggende i trunken over pumpene så de ikke kommer rett i synet på dem OM de skulle åpne trunken)
bilen min ble heller ikke heist opp for sjekk under.
De sjekket batteri feste, lys, dekk og data på bilen og vil vite hvor rammenummer er.
Det bør du finne og kunne vise dem slik at de kan lese det. (Det kan bety heving av bilen på bukk.)
Jeg har registrert en Charger også en gang før, Fikk mangellapp på VIN nummer i motor rom. De var fornøyd med at jeg brukte en luft drevet "rissepen" og skrev nummeret på en synlig plass i konstruksjonen fremme i motorrommet.
På camaroen som har subramme, fikk jeg min bror til å bruke en maskin alla "Dymo" men som skriver i stål, Nummeret ble "Slått ned med denne maskinen på forhånd på et greit synlig sted i motor rommet, da så det ut som det var gjort på fabrikk. Ingen problem med biltilsynet ang denne saken.
Jeg har alltid bestilt skilt med lite nummer, DVS en bokstav og tre tall. Dermed er det god sjangs for at du kan få skilt som passer inn i orginal skilt ramme. (Noe av det styggeste jeg ser er biler med "Veiskrape" brettet ut over store deler av fronten.
Så er det krav til orginalitet? så langt jeg forstår gjelder det kun fra 1971 og oppover. Det er mulig jeg tar feil her, men sjekk med ACCN.
Tror ikke en lakk jobb er gjenstand for diskusjon, Har jo sett flammejobber, flake og alt mulig gått rett gjennom.

Keep cruising!!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: ..kjøre bilen i statene?
InnleggSkrevet: Tor 10. Apr 2008 22:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei!

Sniker inn et spm jeg også. Er kanskje litt OT. Tenkte meg over dammen til sommeren\høsten for å kjøpe en Corvette 1979 mod. Så det jeg lurte litt på:

Er det mulig for meg å kjøre bilen etter kjøp (les: over lengre distanser) til et avtalt hentested for frakt til Norge? Hvordan er det med forsikring og sånn? I Norge kjører en jo på forsikringen til selger ved et kjøp.

takker for svar..:)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Apr 2008 15:07 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Corvette_ftw skrev:
Hei!

Sniker inn et spm jeg også. Er kanskje litt OT. Tenkte meg over dammen til sommeren\høsten for å kjøpe en Corvette 1979 mod. Så det jeg lurte litt på:

Er det mulig for meg å kjøre bilen etter kjøp (les: over lengre distanser) til et avtalt hentested for frakt til Norge? Hvordan er det med forsikring og sånn? I Norge kjører en jo på forsikringen til selger ved et kjøp.

takker for svar..:)

Dette er en litt tricky sak i USA.

Kjøper du bilen av en Forhandler er det muligheter for at han kan ordne deg temporary plates , det samme som prøveskilt her hjemme, men det er en stor forskjell og det er at det er ikke noe forsikring innkludert.

Amcar klubben har hatt en deal med et forsikrings selskap der borte, men den er opphørt. :?
Men de prøver visst a få til en ny avtale på sikt.

http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=313&MenuID=378&DocID=674&Order=2

Jeg skal selv kjøpe en bil i USA i sommer, så jeg er selv spent på hvordan det går med å få den forsikret.

Men det skal nok ordne seg på et eller annet vis. :D

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 11. Apr 2008 15:55 
Avlogget
Get going
Get going

Som jeg har skrevet i en annen tråd, kom jeg og to kamerater ut for dette problemet forrige sommer. Vi hadde sett oss ut en bil hos en småforhandler i Pennsylvania, som vi skulle bruke under ferien og selge før hjemreise. Han kunne derimot ikke føre opp noen registrering på oss, da vi manglet en Pennsylvania ID. Dette mente han var tilfellet i de aller fleste statene. Med turistvisum fikk vi ikke kjøpt noen bil for å så bruke den. Og dette var før forsikring kom inn i bildet.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 11. Apr 2008 16:09 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Holden skrev:
Som jeg har skrevet i en annen tråd, kom jeg og to kamerater ut for dette problemet forrige sommer. Vi hadde sett oss ut en bil hos en småforhandler i Pennsylvania, som vi skulle bruke under ferien og selge før hjemreise. Han kunne derimot ikke føre opp noen registrering på oss, da vi manglet en Pennsylvania ID. Dette mente han var tilfellet i de aller fleste statene. Med turistvisum fikk vi ikke kjøpt noen bil for å så bruke den. Og dette var før forsikring kom inn i bildet.

Jeg har hatt kontakt med DMW-biltilsynet i New Jersey og hvis jeg bare ordnet forsikring, så kunne jeg registrere bilen på meg, jeg bruker da adressen til en kompis der borte.

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet