AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 22:42

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 02. Feb 2014 21:50 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
streetracer skrev:
Når du justerer motoren for mest effekt vil kjørbarhet og delvis forbruk bedres og. En feiljustert motor går dårlig, blir mindre kjørbar og kan gi høyere forbruk. En riktig tunet motor går bra, er kjørbar, og har greit forbruk. Skal du tyne på forbruk vil effekten gå ned og kjørbarhet kan bli dårligere.


enig her.. når man tuner en motor er det for å få riktig dysesørrelse, justring av ventiler på mekanisk kam, riktig åpning av vacuum sekunder om man har det, grunntennning og tenningskurver, vekter i fordeler osv, aks pumpe osv osv mange ting her. får motoren for mye bensin, går den dårligere også.
etter min oppfattning tuner man en motor så den går best- mest effekt og da er den da også bedre og billigere å kjøre.
det er når man bygger motoren man må tenke på hva slags motor man vil ha, hva man skal bruke den til og derretter velge riktige deler.

jeg velger å bremse i motor i benk mest fordi jeg vil slippe å ta motoren ut igjen skal det være noe galt/lekasjer osv. + jeg slipper å dra med hele bilen på henger nå vinterstid. og litt fordi jeg vil finne ut hvor mye som er kun i motor da :P skal se om jeg får bruke mine headers og min vannpumpe, slik at det blir så likt som mulig som i bilen..

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Feb 2014 08:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Hvorfor ikke bruke Ringstad igjen, eller for å spørre på en annen måte, hva burde han gjort annerledes? Siden man ikke trenger å ta hensyn til bil eller bruk, når motor skal justeres

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Feb 2014 13:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
Som jeg skrev tidligere har jeg prøvd han før og vil nå prøve noen andre ;)

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support