AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 03. Mai 2024 21:55

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: POLYURETHANE ELLER ALUMINIUM
InnleggSkrevet: Tor 09. Nov 2006 23:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
har fått den ide av å få dreit nye foringer til camaroen..
er det lovlig å lage foringene i alu, altså det kan godkjennes?

hvor får en kjøpt inn polyurethane eller aluminium for dette formålet??
gjerne rundt bergensområdet

mvh chevy8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: polyurethane
InnleggSkrevet: Ons 22. Nov 2006 22:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Du kan sjekke hos di som driver med mekaniske veksteder,polyurethane
blir brukt i mange sammenhenger, eg har tenkt det samme med min firebird, polyurethane blir vist laget i staver på ca 1m i ulike dim , eg undersøkte med et firma her hos meg , de kunne bestile det eg trenkte , men det er tidkrevende å drei i mange dimisjoner, pluss at du må drei i overmål slik at foringene ikke blir for romm, komplet sett til min bil er ca $170 i norge ca 2800, så eg tror det er like greit å kjøpe de ferdig

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 29. Nov 2006 17:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:09
Innlegg: 244
Bosted: Fredrikstad
Jeg ville ikke brukt aluminium til foringer direkte uten noe i mellom (Som f.eks Global West sine del-a-lum foringer), det vil slites og bli slakk veldig fort. Man får kjøpt ferdige stål "racing bushings", men de må smøres utrolig ofte for å ikke slite istykker alt som er.

Til '74 Camaro får du kjøpt ferdige polyurethan foringer uansett, ingen vits å styre med å dreie selv. Selv om poly ikke er ideelt til foringer som skal dreie (egner seg bedre til motor-/gir- og karosserifester) skjønner jeg at du er på et budsjett, og det meste av foringer er bedre enn slitne originale i gummi. Hadde du hatt råd, ville jeg rådet deg til å kjøpe GWs del-a-lum...

Her på hjemmesiden til Energy Suspension er side 1 i lista over foringer til Camaro som de leverer:
http://www.energysuspension.com/pages/cam1.html

Til forstillinga di har de to delenummer, du må måle diameteren på foringene i de nedre bærearmene dine før du bestiller. Jeg fant ikke delenumrene på hjemmesiden til Summit, men ring f.eks Amerikanske Bildeler eller annen sjappe som selger div amcardeler, og hør om de kan bestille de til deg (hvis de fører energy suspension foringer fra før)


Mulig du har bytta foringene til frontramma di, men her er det eneste stedet jeg ville brukt aluminiumsforinger. http://www.pro-touringf-body.com/chassis_components.html er ei nettsjappe jeg har handla karosserifester fra før, kjøpte to sett; ett til en '70 Firebird og ett til en '75 Nova (ca samma frontramma). Han med 70 Firebird kjøpte seg et sett polyforinger til frontramma før jeg skaffa disse, mulig han skal selge de og at de passer din bil?

_________________
Christian
'62 Chevrolet Chevy II
'67 Chevrolet Bel Air
'70 El Camino
'71 Chevrolet C10
'55 Ford F620


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 29. Nov 2006 19:06 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Jan 2006 21:15
Innlegg: 257
Bosted: Sunnmøre
Noen grei forklaring på hvorfor du ville bruke alu istedet for poly mellom Subframe og kaross?
Flekser polyforingene merkbart?
Har hørt om aluforinger som får kaross nærmere bakken/subframe.
pro/con?

_________________
Trans Am Rules!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 29. Nov 2006 23:56 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:09
Innlegg: 244
Bosted: Fredrikstad
Hmmm, kom kanskje litt rart ut det der ja. Det jeg mente var at hvis jeg skulle bruke aluforinger noe sted på bil, så måtte det blitt der - ikke til noe som beveger seg. Jeg er forøvrig for stumme motorfester og, men tror ikke det er noe for menigmann. Girkassefeste vile jeg uansett beholdt i poly.

Grunnen til aluforinger på de to bilene nevnt over er å bruke mest mulig av stivheten til karosseriet, når man i tillegg skal ha på subframe connectors. SC'ene liker ikke at frontramma beveger seg, og kan få sprekker, evt utvide bolthull hvis de er skrudd i frontramma. Poly skal visstnok gjøre en god nok til dette, men original gummi er ikke anbefalt.

Nova'n skal stokke om på foringene for å få frontramma litt nærmere karossen, da den henger latterlig lavt på de bilene i forhold til F-body.
Pro's er senking uten å bruke opp fjæringsvei eller gjøre noe med fjærene.
Con's er mulige problemer med klaringen mellom clutch-/converterhus, girkasse, og torpedovegg/girkasse tunellen. Boltene til girkassetraversen er visst vrange å komme til også, men du skjønner fort hvorfor vi ofrer litt svette og blod for å få mer bakkeklaring på Nova'n hvis du hadde sett bilder.

Om aluforinger mellom frontramma og kaross, tror jeg egentlig Global West sine er de beste når det gjelder korrosjon, da de er elokserte (gay blue forøvrig), mens de i linken over er ubehandlede.

Håper svaret er ok :)

_________________
Christian
'62 Chevrolet Chevy II
'67 Chevrolet Bel Air
'70 El Camino
'71 Chevrolet C10
'55 Ford F620


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 30. Nov 2006 21:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Jan 2006 21:15
Innlegg: 257
Bosted: Sunnmøre
Blir ikke noe gay blue på min T/A samma hvor bra de er :shock: :lol: :wink:
Har poly der på min men FC ligger enda i eska. :roll: :oops:

Takker :idea:

_________________
Trans Am Rules!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support