Hmmm, kom kanskje litt rart ut det der ja. Det jeg mente var at hvis jeg skulle bruke aluforinger noe sted på bil, så måtte det blitt der - ikke til noe som beveger seg. Jeg er forøvrig for stumme motorfester og, men tror ikke det er noe for menigmann. Girkassefeste vile jeg uansett beholdt i poly.
Grunnen til aluforinger på de to bilene nevnt over er å bruke mest mulig av stivheten til karosseriet, når man i tillegg skal ha på subframe connectors. SC'ene liker ikke at frontramma beveger seg, og kan få sprekker, evt utvide bolthull hvis de er skrudd i frontramma. Poly skal visstnok gjøre en god nok til dette, men original gummi er ikke anbefalt.
Nova'n skal stokke om på foringene for å få frontramma litt nærmere karossen, da den henger latterlig lavt på de bilene i forhold til F-body.
Pro's er senking uten å bruke opp fjæringsvei eller gjøre noe med fjærene.
Con's er mulige problemer med klaringen mellom clutch-/converterhus, girkasse, og torpedovegg/girkasse tunellen. Boltene til girkassetraversen er visst vrange å komme til også, men du skjønner fort hvorfor vi ofrer litt svette og blod for å få mer bakkeklaring på Nova'n hvis du hadde sett bilder.
Om aluforinger mellom frontramma og kaross, tror jeg egentlig Global West sine er de beste når det gjelder korrosjon, da de er elokserte (gay blue forøvrig), mens de i linken over er ubehandlede.
Håper svaret er ok