AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 08:28

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 12. Jan 2019 23:34 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 10. Jan 2019 01:16
Innlegg: 28
Jeg skal ha en prosjekt bil. Det står mellom disse tre bilene. 84 Corvette, 78 Buick Regal og Pontiac Transam 84
Vill i hovedsak ha en GM, begrunn jeg har hørt at de er lett å skaffe og rimelige deler til disse. Vil Transam'en være en betydelig dyrere bil? Med tanke på vedlikehold og deler. Er Buick deler vanskeligere og få tak i (eller kan jeg bruke alle GM deler)

Enkelt forklart
Enklest og rimeligst prosjekt, hvilken mener du jeg bør gå for?
Regal
Corvette
Transam

Takk

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 13. Jan 2019 14:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Du skriver ingenting om tilstand på bilene. Buick Regal er vel billig, også når den er ferdig. Typisk rust i bakramme, og gulv. Rust rundt varmeapparat, og vindusramme.
Transam har en svakhet med rust i hjulbrønn bak, foran bakhjul, sjekk bagasjen også. Hvis det er T-tak er bilen såpass mjuk at den ikke tåler mye motor.
Corvette kjenner jeg ikke så godt, men de er generelt mye bedre vedlikeholdt enn de to første, det er også mye bedre pris i de, og de er artigere og kjøre.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 13. Jan 2019 14:34 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 10. Jan 2019 01:16
Innlegg: 28
Chevy63 skrev:
Du skriver ingenting om tilstand på bilene. Buick Regal er vel billig, også når den er ferdig. Typisk rust i bakramme, og gulv. Rust rundt varmeapparat, og vindusramme.
Transam har en svakhet med rust i hjulbrønn bak, foran bakhjul, sjekk bagasjen også. Hvis det er T-tak er bilen såpass mjuk at den ikke tåler mye motor.
Corvette kjenner jeg ikke så godt, men de er generelt mye bedre vedlikeholdt enn de to første, det er også mye bedre pris i de, og de er artigere og kjøre.
Takk for bra svar :) godt og få vite litt typisk info skrev ikke så mye om tilstand i og med jeg tenkte sånn generelt. Fikk bra svar på det jeg lurte på. Men av de 3 så er det Corvette'n som virker som beste objekt. Den har litt jobb med og fullføre elektrisk og dash for nye motor som er montert, grei stand lite rust og greit interiør. Den har en 95 rumpe (hele bakdel av bil) og jeg vet ikke om dette påvirker mye på slutt pris. Men gjør ikke noe for meg. Veldig tøff bil.

Buick'en er heilt original, med V6... Motoren går fint, 99% rustfri. Denne er platerein og klar for lakkering. Den er og nesten halvparten av prisen på di to andre bilene men det blir nokk like dyrt da jeg trenger ny lakk. Og må da mest sannsynlig invistere i V8 i framtiden. Så denne bilen er jeg lite gira på med tanke på at det kommer til og bli mye jobb og penger til og begynne med og så ender jeg opp med en billig bil til slutt.

Transam har litt rust på ene side, men er råstilig. Har en del jobb, motor bør overhales. Rust på skivene Og har t tak som du nevnte. Litt slitt på førersete ellers greit interiør. Denne er og den dyreste bilen.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support