| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| bygging av eksos på wagon https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=11&t=25200 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Danielm [ Tir 08. Jul 2014 17:47 ] |
| Innleggets emne: | bygging av eksos på wagon |
79 malibu wagon 383 stroker har headers på bilen som går fra motor og helt under bilen. så henger jo noe lavt. det sto et 2.5 anlegg på bilen da jeg kjøpte den. og det så ut som det var gjort i dritfylla da det tok borti i hver hump. så ifjor koka jeg ihop et nytt anlegg på 3" hele veien med 2 runde biltema potter og 2 glasspack. pokkers opplegg. ble gjort i full fart og avslutta rett etter bakaksling. vanskelig for klaring og slikt så røret på ene siden kom for nært bakakslingen så den slår i bakakselhylsa på den ene siden og biltema pottene var så store i diameter at dem tar nede bakken når treffer en noe større hump. har ikke senka bilen men hadde planer om å kappe 1 runde på fjørene bak og forran. men må bygge ny eksos da. planen min er da å kjøpe nye collectorer til headers da dem har blitt sveisa på 3 ganger. gidder ikke kappe dem enda engang. og jeg skal avslutte eksosen rett før bakakslingen ned mot bakken på skrå. men mitt spørsmål er. glasspack eller korte flowmasterpotter? skal bygges i 2.5" rør. gidder ikke 3" rør da det kom for nært gulvet. glasspack: http://www.sarpsborgmotor.no/main.aspx? ... rtno=24214 flowmaster: http://www.sarpsborgmotor.no/main.aspx? ... tno=942547 hva er best? vill jo beholde den gromme lyden enda. men ikke bråket. er forskjell på grom lyd og bråk |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|