AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 28. Jun 2026 00:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: trenger hjelp!
InnleggSkrevet: Søn 14. Apr 2013 16:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 14. Apr 2013 16:17
Innlegg: 1
jeg trenger hjelp og gode råd!

jeg vurderer og skal få meg en Chevrolet Suburban,eller en Chevrolet Tahoe i fra 97-2000 modell.kan noen og meg noen tips om hvilke feiler som er di mest vanlige på disse type biler,og hva jeg burde være obs på ved kjøp av bruktbil i denne årsklassen.

jeg har aldri hatt GM før,så råd og tips mottas med et stort takk :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: trenger hjelp!
InnleggSkrevet: Søn 14. Apr 2013 18:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 14:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
rust i ramma bak er vanlig. så sjekk for rust generelt. slakk i dørbolter. kjøp en med mekanisk fødepumpe og ikke elektrisk. og elles slitedeler såklart. lekasjer osv slikt er vell ikke noe mere enn med en vanlig bit utenom standardplasser dem ruster.

front/bakfanger på disse bilene er noe dårlig. ser mange som ligger til salgs og har opprustede fangere.

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: trenger hjelp!
InnleggSkrevet: Tor 13. Jun 2013 22:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 31. Des 2012 22:50
Innlegg: 167
Bosted: En ekte moing
de fleste thaoene synker på ene siden i rumpa, har ikke noe serlig og si men er ikke så lett og få rettet opp i det ;)
Viss du aldrig har hatt GM produkter før har du gått glipp av noe det er KRUTTU gode biler!

_________________
The Longest Lasting Most Dependable Truck Ever Made
Chevrolet C10 1981 Pickup
Corvette 1977


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: trenger hjelp!
InnleggSkrevet: Fre 14. Jun 2013 17:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 14:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
ikke bare tahoe. men suburban siger også på ene siden. hjelper ikke bytte dempere engang

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: trenger hjelp!
InnleggSkrevet: Lør 15. Jun 2013 01:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 31. Des 2012 22:50
Innlegg: 167
Bosted: En ekte moing
Dempere har lite og gjøre med høyden, men har prøvd det meste sjæl

_________________
The Longest Lasting Most Dependable Truck Ever Made
Chevrolet C10 1981 Pickup
Corvette 1977


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: trenger hjelp!
InnleggSkrevet: Lør 15. Jun 2013 20:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 14:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
skjønner ikke hvorfor. er rart det der..

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: trenger hjelp!
InnleggSkrevet: Søn 07. Jul 2013 19:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 06. Apr 2011 15:56
Innlegg: 92
Har en tahoe sjøl, sett at den siger litt bake mot den ene siden.. Er det kansje fjørene.?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: trenger hjelp!
InnleggSkrevet: Søn 07. Jul 2013 21:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 31. Des 2012 22:50
Innlegg: 167
Bosted: En ekte moing
Hmm, er usikker... har hatt den på bukk og har ikke kjent/sett noe forsjell på de men er fult mulig ;) det er to bolter ca midt uder på bilen som det går en stang bort til front demperene/fjører som vist skal kunne justere høyden på fronten litt, mye mulig at det har vært noen gaudere og skrudd på disse to skruene sånn at de ikke er like langt ute på hver side og da vill det jo bli høyde forsjell, men vet ikke hvor mye disse skruene har og si, er mye mulig det bare er finjustering som går ann der.

_________________
The Longest Lasting Most Dependable Truck Ever Made
Chevrolet C10 1981 Pickup
Corvette 1977


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: trenger hjelp!
InnleggSkrevet: Tir 16. Jul 2013 22:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 06. Apr 2011 15:56
Innlegg: 92
Har sjekket under bilen min sjøl tidligere sjekket etter brukket blafjør og fant ingen ting, men no mienst jeg var under å bytterett kryssene så sjekket jeg igjen og fant en knekt blafjør på Høgre side (den siden bilen haller litt mot).

Moen som vet om en bra plass å bestille nye fjører til en grei pris? Fant ikke noe på amerikanskebildeler.no eller rockauto..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: trenger hjelp!
InnleggSkrevet: Tir 16. Jul 2013 23:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 31. Des 2012 22:50
Innlegg: 167
Bosted: En ekte moing
Kan sikkert kjøpe fra summitracing, men da kommer det frakt og sånt da...
Ikke det at du slipper frakt andre steder

_________________
The Longest Lasting Most Dependable Truck Ever Made
Chevrolet C10 1981 Pickup
Corvette 1977


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: trenger hjelp!
InnleggSkrevet: Fre 25. Apr 2014 14:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 31. Des 2012 22:50
Innlegg: 167
Bosted: En ekte moing
fikk du kjøpt deg noe Thaoe eller Suburban?

_________________
The Longest Lasting Most Dependable Truck Ever Made
Chevrolet C10 1981 Pickup
Corvette 1977


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: trenger hjelp!
InnleggSkrevet: Fre 25. Apr 2014 15:05 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Hadde du ventet 3 måender til, så kunne vi gratulere med 1 års respons. :>

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: trenger hjelp!
InnleggSkrevet: Fre 25. Apr 2014 16:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Sturmtiger skrev:
Hadde du ventet 3 måender til, så kunne vi gratulere med 1 års respons. :>


Typisk det her inne. Nye medlemmer som poster en eller kanskje to poster, får hjelp ser dem aldri igjen..

På Chevelle kaller vi det A-body lean ;) Ikke like kult som g-body shuffle for de som vet hva det er.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: trenger hjelp!
InnleggSkrevet: Fre 25. Apr 2014 16:06 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 31. Des 2012 22:50
Innlegg: 167
Bosted: En ekte moing
Hahaha


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
The Longest Lasting Most Dependable Truck Ever Made
Chevrolet C10 1981 Pickup
Corvette 1977


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support