AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

spm chevy van registrert som russebil/camping.
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=11&t=24421
Side 1 av 1

Forfatter:  meduza18 [ Lør 08. Feb 2014 12:22 ]
Innleggets emne:  spm chevy van registrert som russebil/camping.

Hej
Skal nå gå til innkjöp av en chevy van som er regisrert som
Russe/camping, har vert russebil. Står på statensvegvesen.no "person/camping"

Bilen har 4 kapteinstolef og en sofa bak, den er registrert 6 sitteplasser.
Er det mulig for meg og ta ut to stoler, vill ha lasteplass. , og kjöre med det?
Eller er det noen regler for det?


Har ikkje ork med å vise den om til personbil.

Forfatter:  AW-100 [ Lør 08. Feb 2014 16:01 ]
Innleggets emne:  Re: spm chevy van registrert som russebil/camping.

Det er lov å ha færre sitteplasser enn det står i vognkortet, men ikke fler. Se på nyere flerbruksbiler hvor du kan plukke ut seter hvis du ikke bruker dem. Husk bare at alle sitteplasser som er i bruk må ha belter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forfatter:  meaty [ Lør 08. Feb 2014 19:32 ]
Innleggets emne:  Re: spm chevy van registrert som russebil/camping.

Om den er registrert som campingbil, så er det vel krav til at det skal være sengeplasser til alle sitteplassene, og eg klarer ikke helt å se at du får 6 sengeplasser i en chevy van... Er du sikker på at den ikke bare er registrert for 4? I så fall har du ikke lov å ha sofaen der :)

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/