Hei, før så lette eg etter noen tanker for å lage meg ekstra trykktank for kompressor,, fikk tips av en å finne meg varmtvannstanker og bruke tanker der i fra.. i kveld fikk eg renska løs på ene tanken,, tanken er 200L og er av rustfritt stål, veggene virker ikkje så tykke,etter vi såg en bitteliten tank som var sprekket opp,men vi trudde det var pga det har vert vann og frosset inni,den hadde tynne vegger vertfall..... men 200l tanken er vist trykktesta i 16 bar...om det er luft eller vann veit eg ikkje... så har blitt litt usikker på om dette er veldig drøyt å bruke som trykk tank da rustfritt stål er ganske sprøtt, ELLER har noen av dere der ute erfaringer med tanker av rustfritt stål som har vert varmtvannstank? tenkte uansett på den sikkre siden å sveise meg ett bur (slik som lastebildekk har rundt seg ved luftpåfylling) om det værste skulle skje om tanken skulle rivne...tanken skal stå ute også bak verkstedsgarasje var planen.. legger ved noen bilder av tanken....håper virkeli eg kan bruke denne
takker for tips..