AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Rengjøring av aluminium
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=11&t=202
Side 1 av 1

Forfatter:  Chevelle_68 [ Ons 15. Mar 2006 15:59 ]
Innleggets emne:  Rengjøring av aluminium

Hva er bra å bruke for å rengjøre aluminium :?: I mitt tilfelle er det snakk om alutopper. Dei er fulle av koks og anna dritt. Dei har også et strøk lakk eg kunna tenkt meg å fått vekk. Noen som har noen forslag :)

Forfatter:  moparman [ Ons 15. Mar 2006 22:39 ]
Innleggets emne:  Reingjøring

Det kommer an på om du har tenkt og ta ut ventiler eller ikke.
Skal du ut med ventiler og slipe seter og ventiler så ville jeg
glassblåst di. :!: :!:
Bare husk og masker steder du ikke vil ha sand-glass.
Men det beste er kansje og få noen til og kokkevaske di.
Verksteder har somregel en delevasker. Tror vel det meste løsner da
og er det mer igjen så tar du det med en stålbørste. :mrgreen:

Forfatter:  65Mustang [ Lør 18. Mar 2006 00:43 ]
Innleggets emne:  Vask/rens

Hei

Vill bare si at et rengjøringsmiddel som selges på båtbutikker er helt suverent.
Det eneste som ikke er OK er navnet "Deep cleen" :? uansett dette er helt rått på alu felger.har brukt det fem år på rad og felgene ser ut som nye.
:P
Så for toppene kan dette være tingen.
om du øsker blåsing så er det vel plast kuler som er det siste når det gjelder det.

Her er link til såpen/syren
http://maritimstart.com/testresultat.shtml

Forfatter:  Hotrodder [ Søn 01. Okt 2006 19:53 ]
Innleggets emne: 

Hør på en større mekanisk bedrift om de har delevasker og og du kan få puttet toppene dine inn der.
Det er omtrent som en kjempediger oppvaskmaskin som steamer, avfetter og vasker med svært sterk såpe.

Kan sikkert være en ide å først la toppene stå noen dager innsauset med noe avfetting el. for å løse opp mest mulig.

Forfatter:  Jan Roar [ Søn 01. Okt 2006 20:17 ]
Innleggets emne: 

Kaustikksoda er veldig fint til å rengjøre Aluminium med :!:

MEN , du må passe på - hvis det blir liggende for lenge i oppløsningen - vil aluminiumen forsvinne også :lol:

Brukte kaustikksoda på mine Alu. toppdeksler - med riller - som var fulle av bek på innsiden , og tjukke av gammal maling på utsiden , dette blei veldig bra :!:

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/