Jeg har turteller, vanntemp og oljetrykk fra biltema:

Turtellern funker fint, vanntempen synes og fungere bra, det eneste jeg måtte ha til den var en overgang fra sarp. motor, en som gikk i fra 1/8NPT til 1/2NPT tror jeg det var. da sitter den i blokka på høyre side.
MEN oljetrykket sliter jeg med, fordi giveren fra biltema er så stor i diameter at den tar i innsuget, eller om det er blokka, husker ikke helt i farta... Giveren er ca 5cm i diameter, og den orginale min er vel lik din tenker jeg, den er ca 1cm og går kanskje 3-4cm opp før den blir litt breiere. så du må ha et 1/8npt skjøtestykke.
Men det kan ikke være for langt, for da tar hele giverf*** i fordeleren. jeg kjøpte et skjøte stykke fra sarpsborg som var 2" langt, det ble for mye. så jeg må få kjøpt meg et 90graders 1/8npt bend og prøve med det... evt et skjøte stykke som er 1" el.l.
så det har krångla litt for min del.. så du er klar over detta
Men pris, jeg tror bare oljetrykk med overgangen du må ha kommer vel på 200kr, + vann + volt. Så de hadde tilbud for en liten stund siden på amerikanske bildeler i halden på en sånn 3 raders sak, den var ikke dyr. Nesten billigere tror jeg..
Så det kan nok lønne seg å sjekke opp om det i sånt sett følger med givere og alt passer rett på, det angrer jeg litt på at ikke jeg gjorde.
Motorn min er foresten en chevrolet 307. Hvis du har chevy sb så regner med at du vil få samme problemet med oljetrykks giveren i hvertfall.