AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 27. Aug 2026 07:56

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 29. Feb 2012 19:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei!
Vi trenger større bil nå pga 3 barn plutselig var 4... Og så vil eg ha 4x4 og automatgear.
Så det ser ut som det koker ned til en Suburban.
Og da er eg litt skeptisk til dieselmotoren, siden eg skal ha en eldre bil til max 50-60000kr.
...ja og den må være klasse B... Bilene finnes, men de er gått mange km, og har fått litt rust ser eg på finn.no.
Er det noe spesielt eg bør sjå etter som pleier være feil på de?

Eg skal å kikke på en snart. Den er reg for 5. I følge BT er det ingen problem å reg den for 7. EG tenker på to framme, to kapteinstoler, og bakseterad. Dette har eg sett i andre biler.
Men i følge BT MÅ alle seter festes i orginale fester. Og evt ombygging vil medføre at alle seler må bytte til E merkede, også de som allerede står i bilen....
Det blir jo 7000kr i seler det!? Finnes det noe tips?

Har 1994 modell hurtigfeste til 3seterad slik nyere har ?

Og hvordan får folk festet to kapteinsstoler når det er krar til orginale fester... det er jo bare 4 fester i gulvet?...

Masse eg lurer på.... :P

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 29. Feb 2012 21:04 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

finn dig en med fult servisehefte, og mange oljeskift, gjerne med alle kvitteringer i behold
stikk på huggeren og finn dig en caravelle, gjerne en nyere model! den må gjerne være rusten, men ikke skadet!!!
ved skader, er beltene som regel blitt testet! og skal skiftes ut!!
caravellen ruster fort, og er ikke den mest populære bilen i norge, men beltene deres er både e-merket og av god kvalitet!
hva angår setefestene, kan jeg ikke hjelpe dig! har aldrig hatt bruk for mere end 5 seter!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 29. Feb 2012 23:45 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Hjemmelagete setefester er visst ikke lov lengre men blir ofte godkjent likevel. Enkelte av disse ble levert med 3 seterader orginalt men de er relativt sjeldne. Jeg har en hel og pen 95 med 5,7 bensin og 160000 km til slags men den er C1.
Kravet til seler varierer også litt fra tilsyn til tilsyn.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Mar 2012 00:03 
Avlogget
Rookie
Rookie

Ja eg tenkte å stikke på huggern å finne meg seler :-)
Men nå fikk eg beskje av en seteleverandør om at eg måtte sjekke at det var "fordypninger med rør som går fremmover" ,eller noko slik, der 3.seterad skal stå. Vist ikkje "sliter du"...
opps.... eg har ikkje sett på bilen ennå pga selger har vert på vinterferie. Men satser på det de neste dagene.
Hva er det eg skal sjå etter under teppet da ?

Ang to kapteinstoler i modten ,så er vist det en spesiell løsning, "command"noe, som er veldig sjelden vist , så det slår eg fra meg. Satser på to rader.

Nokop tips om rimelige seter med nakkestøtter?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Mar 2012 23:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Regner med at de mener at det må være forsterkninger i karosseriet å feste setene i... Hvis du bare borrer setene fast i tynnblekket i dørken så kommer setet etter deg i en kollisjon...

Regner med at hvis du skal bruke uoriginale fester til setene så kan det være en ide å få et verksted som kan dette lage festene for deg. BT er gjerne mer velvillige hvis du kan fremvise en kvittering på utført jobb... Har et verksted her i Tromsø som skulle lage nye fester til sete med integrerte belter i Dodgen.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet