Vi ser vel jevnlig annonser som sier " lik bilen til NN, Den og den personen var eier av en slik, den og den spesielle utgaven (selv om det ble laget 1stk kanskje til bruk i en film...) meget sjelden, kun 1 kjent i Norge, kun 2 i europa,etc..." allt brukes for å gi en mulig kjøper et inntrykk av at denne bilen er spesiell i forhold til alle andre, og at det er denne Du må ha.....og slik er det nok her også.
Og, ja, det blir lett for at personer uten større viten (?) lett gjør en "blødme", og flere mener nok de har mere peiling på bil enn de har, og lettere dras med, og verre å "innrømme glippen etterpå"
Derfor kan slike forum som dette være til hjelp, der mulige kjøpere kan få tips, f.eks. om den bil/type de lurer på å kjøpe.
Og en slik sak som denne, er egentlig grei nok å advare mot at denne ikke er "orginal" , men var litt lett for å misforstå, også innlegget . Det å klage det inn til Epay kan diskuteres, selv synes jeg det er å gå litt for langt, det kan nok bli mange annonser som burde vært fjernet både her og der, skal en henge seg opp i diverse former for "salgsteknikk"
Ref i dette forumet: "
dette var siste året disse bilene var i produksjon. Undervurderte biler dessverre, og dersom det skulle være tvil så kommer denne fra fabrikk i USA," Ja,ja..og så..undervurdert, siste produksjon,amerikansk bil beviselig er laget i USA....
"Tøff bil med et bøllete stuk og grom lyd" Vel for noen..andre hadde kallt den gamle bilen for oppskrytt og ikke fin, forstyrrer freden m.m.
"
RÅ drømmebil" ....."Trans Am 10th anniversary. Rustfri. (California bil)" for meg er det en TransAm...for andre er visst at det er en jubileumsmodell viktig..., rustfri er jo greit, og at ingen biler ruster i California er ok å vite...kanskje holdt det med det ene...
"Sjelden farge kombinasjon" mulig, kan vel også være orginallevert som jeg i så fall heller ville vite, men faktisk fin farge ja!(synes jeg...men kanskje ikke andre)
Og slik kan jeg nok plukke videre hvis en skulle henge seg opp i alle ordlydene. PS! at disse tråddelene ble brukt nå var ikke for å henge ut noen, men for å vise litt hvordan ordlyden i en annonse,lett legges opp til å være det ultimate, noe som det riktignok også kan være......
Helt annet var det visst det rett frem var skrevet at det var den ene "orginal" -filmbilen, som den visst ikke er, ... da snakker vi om en svindel! Har vært borti en slik der samme biltypen fremstilles gjerne flere pr. år tilhørende en kjendis....men dokumentasjonen viser seg ikke være så lett å oppdrive, da merkeklubben har kjennskap til orginalens ståsted.....

og ta annonsene med en klype salt....vil vi ha en slik, og absolutt skal ha denne, vil nok noen gi nok for denne og, selv om mange vil mene det er allt for mye...