Hei
Dommere er jo ofte opplært gjennom Amcar sitt bedømmings program. Amcar kjører opplæring på dette, og har maler på hvordan en skal bedømme hvert enkelt felt.
Når bedømmingen foregår, er det gjerne 3-4/5 personer, alt etter hvordan arrangøren kjører dette, de har hvert sitt "ansvars" område på bilen. Resultatene blir lagt sammen, og de konkluderer ut fra en total.
Slik har jeg oppfattet det på de større treffene. De kjører da etter en "AMCAR standard"..
På mindre treff er det mitt inntrykk at de gjerne tar noen som er ansett som kyndige, og har bred nok kunnskap til å hjelpe med å være en jury.
Det jeg ofte har sett er at enkelte kunne gjort det langt bedre med enkle grep, støvsug bilen, vask rutene, rydd ut alt unødvendig, og fest ting som er løst. Skru til alle skruer, sett inn skruer der det mangler, rett opp speiler, vask dekkene, ha rett luft i de, tørk støv i kriker og kroker, pass på at dersom det er vippe lykter, så skru de opp, og vask de, det blir ofte sjekket.. (jeg har blingset der noen ganger
Mvh