Min 502 bruker 1,8l på langkjøring i 1750 + passasjerer tung bil. Oppimot to tonn på tur.
Med 500+ hk, syns jeg dette er helt topp, mener garantert mer å hente.
De viktige for å få en bil til å bruke lite er høy tenning på cruising, høy komp, en gasser som er justert rundt 14,7 i blandingsforhold, ikke sinnsykt lav utveksling 3,73++++ men holde seg fra 3,55 og nedover. en kam som ikke har altformye overløp (fet lyd på tomgang) og pluss det vanlige, smale dekk med mye luft, ikke unødvendig mye vekt osv.
Om en bil på 200hk bruker mer enn 1,5l på mila er noe ikke optimalt justert. Sjekk tenning og forgasser er masse å hente. Når jeg fikk bilen min gikk den på 2,4l mila - etter det er forgasser og tenning justert og bakaksling har gått fra 3,55 til kjedelige 3,08 men med 750nm flytter det seg ok allikevel.
Satser på å fa 305´n gått under litern

blir spennende å se..
Og bare så det er sagt, å justere tomgangskruen for bra bensinforbruk på holley er nytteløst, omtrent det samme med dysebytte. Har minimal effekt. Det må justeres i transition kretsen. Dette er veldig komplisert da holley sine transition kretser ikke er laget justerbare. Edelbrock derimot, bare å bytte ivei i forhold til nåler og fjærer. Er enkelt, billig og effektivt

Men når det er sagt, edelbrock for bensinforbruk og Holley for performance, MEN optimalt justert på samme motor skiller det minimalt mellom disse. En håndfull hk.