Jeg sendte følgende mail til amcar .no tidligere i år og spurte :
Heisann jeg har en 2003 Ford F350 med understellsnr : ....................................!
Denne ble omregistert i 2008 fra lastebil til varebil på grønne skilt.
Egenvekt med fører 3285kg
Men i vognkortet så står det ingenting angående hengervekt bortsett fra : Tillat Vogntogvekt 9060kg
Kan jeg da kjøre med henger og eller går det an å få henger vekt i vognkortet..?
Burde vel ikke være noe problem den var jo godkjent til å dra henger da den var lastebil og slik jeg tolker det så er den vel det nå og... men gjerne ikke totalt 9060 kg men nærmere total 7500 kg tipper jeg ?
eller iallefall maks 3500 kg som er maks på standard kulekobling.
her er svaret

Hei!
Det er ikke alltid at amerikanske bilfabrikker oppgir tilhengervekt. Dersom vogntogvekt er oppgitt så blir tilhengervekten lik den vekten som fremkommer ved å trekke aktuell bilvekt fra vogntogvekt.
Men du må være oppmerksom på at når bilen nå er varebil så kan du ikke trekke tilhenger som er tyngre enn bilens totalvekt.
Jeg tolker dette som det bare er til å hekte på hengern å trygt kunne kjøre meeeen det var disse refleksvest kledde karane rundtom da som skal ha papirer på alt.... !!!!
har en kopi av mailen i bilen men om det hjelper vet jeg jaggu ikke.
har også regnr på en 2003 f250 på grønne skilt som er godkjent med henger. så det finnes andre slike godkjente.