AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 22:58

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Montere hengerfeste
InnleggSkrevet: Lør 01. Jun 2013 23:29 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 24. Aug 2009 09:16
Innlegg: 14
Bosted: Vestfold
tonjek skrev:
Jeg var nettopp på vegvesenet angående hengervekt på Electraen min. Fikk beskjed om at så lenge jeg fikk dokumentasjon fra Amcar, skulle de skrive vekta inn i vognkortet umiddelbart.

Så snakka med Amcar, og fikk papirene i posten i går. 90% av egenvekt, dermed 1800 kg hengervekt. Skal levere lappen til vegvesenet til mandagen. :-)



Var du på kontroll, sjekk av innfesting, godkjenning, vekter?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Montere hengerfeste
InnleggSkrevet: Søn 02. Jun 2013 02:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 06. Nov 2009 19:36
Innlegg: 326
Nei, skal bare dra ned med lappen fra Amcar, så skulle det være i orden, sa de. :)

_________________
Bilde

1981 Buick Electra Stageway/Armbruster airportlimo - Chevy 350 / th350
1990 Chevrolet Suburban 2500 - 6,2 diesel / th400


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Montere hengerfeste
InnleggSkrevet: Tir 04. Jun 2013 12:18 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 24. Aug 2009 09:16
Innlegg: 14
Bosted: Vestfold
Hvordan gikk det?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Montere hengerfeste
InnleggSkrevet: Tir 04. Jun 2013 17:10 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 19. Nov 2011 18:38
Innlegg: 65
Bosted: Mo
Jeg var hos BT idag med et slikt skriv fra amcar. Fikk tilhengervekt m/brems på1490kg, dette var en -57mod som har egenvekt på 1655kg. De førte bare inn tallene i vognkortet. Ingen fysisk kontroll, i og for seg bra det da, siden jeg mangler hele hengerfestet foreløpig.

_________________
57 Chevy Pickup


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Montere hengerfeste
InnleggSkrevet: Tir 04. Jun 2013 17:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 04. Mai 2009 07:20
Innlegg: 304
Bosted: Porsgrunn
der ser du, sånn e d bare

_________________
1966 Buick Electra 225 Convertible
1971 Chevrolet C10 fleetside 350/350/12
2000 Ford "Big Foot" Power Stroke V8 RV
1997 Tahoe
http://cadillac.abcblogg.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Montere hengerfeste
InnleggSkrevet: Man 08. Jul 2013 16:26 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 24. Aug 2009 09:16
Innlegg: 14
Bosted: Vestfold
Da kan jeg bekrefte dette for Tønsberg også.
Levert del 2 for nytt vognkort og fått 90% i hengervekt.

Jeg trengte egentlig ikke skrivet fra amcar, siden dette er en allmenn bestemmelse, men anbefaller likevel å ha den med.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Montere hengerfeste
InnleggSkrevet: Tir 09. Jul 2013 01:56 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 24. Aug 2009 09:16
Innlegg: 14
Bosted: Vestfold
Sitat:
"For biler som er 30 år eller eldre vil imidlertid Vegdirektoratet med hjemmel i
Kjeretøyforskriften § 1-11 tillate at motorvogn med sterste totalvekt mindre enn 3500 kg og som er konstruert for en hastighet av 30 km/t eller mer, kan brukes til å trekke tilhenger eller
tilhenger redskap med aktuell totalvekt som er ikke større enn 0,9 ganger motorvognens egenvekt, uten spesiell dokumnentasjon."


La merke til en ting da, Total vogntogtrekk ble ikke endret, så med en "teoritisk fulllastet bil", så vil ikke dette ha effekt på hengervekten..?
(jeg har 3500 som total, som føles som en "default" når de ikke vet...)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Montere hengerfeste
InnleggSkrevet: Tir 09. Jul 2013 18:13 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 24. Aug 2009 09:16
Innlegg: 14
Bosted: Vestfold
For å svare meg selv :-)

Amcar var usikre, de mente dette burde være logisk når man øker, men hadde ingen fasit å gi meg.
VV derimot var overaskende hjelpsomme. Andre dagen på rad!
Ny vogntogvekt ble totalvekt + ny hengervekt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Montere hengerfeste
InnleggSkrevet: Tir 09. Jul 2013 22:22 
Avlogget
Site Boss
Site Boss
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Jan 2006 01:10
Innlegg: 818
Bosted: Hokksund
Godt å høre at det ordnet seg.

_________________
Morten R. N.

88 Ford Mustang GT Convertible
79 Ford Mustang Ghia 5.0 Notchback, prosjekt

www.morten.com - - - www.fox-body.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Montere hengerfeste
InnleggSkrevet: Fre 11. Okt 2013 18:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 06. Nov 2009 19:36
Innlegg: 326
Jeg har nå krangla med vegvesenet i 4 måneder ang hengervekt på limmon. I DAG nådde jeg endelig igjennom, og har fått 1800 kg i vognkortet. Fy, for noe mas å krangle med mennesker som tolker regelverket som de vil!

_________________
Bilde

1981 Buick Electra Stageway/Armbruster airportlimo - Chevy 350 / th350
1990 Chevrolet Suburban 2500 - 6,2 diesel / th400


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Montere hengerfeste
InnleggSkrevet: Søn 05. Apr 2015 19:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
gammel tråd,men slik jeg forstår så er det bare og lage seg et feste selv uten at noen skal sjekke at jeg har kunnskaper om stål og sveis :?: hvilke dimensjoner må jeg evt bruke...gjelder 2 gen Camaro med 1200kg hengervekt i vognkortet fra 1974....egenvekt på bil er 1660 inkl fører

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support