AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 27. Aug 2026 05:34

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 03. Mai 2012 09:59 
Avlogget
Rookie
Rookie

Heisann :)

Jeg er ikke russ før om to år, men vi begynner å tenke litt på det nå. :) Vi har bestemt oss for at det skal være noe digert og amerikansk. Helst med V8, men rekke sekseren funker bra også?

Min bror hadde http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34484877 denne, eller en prikk lik for 5 år siden da han var russ. Dem spant og burnet ut av hver eneste parkeringsplass nesten. Veldig morsom bil!

Men hvilke modeller bør jeg se på? Jeg har hørt at diesel er veldig slækt når det gjelder akselereasjon.

Btw, jeg kan skru bil og har mye erfaring(ikke så mye med amcar) og vi har med en som går elektrofag også.

Takk på forhånd, mvh EFI

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 03. Mai 2012 15:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Tror ikke en chevrolet av et eller annet slag er noe dumt forslag, men jeg vil si en ting som mange har opplevd, selv om man kjøper en van som er nylakkert til 100.000kr så betyr ikke det at den er noe bedre enn noen annen! har prata med så mange som har kjøpt dyre biler og må koste på mange mange tusen på det ene og det andre.

Så vil i hvertfall anbefale så langt det er mulig, kjøp en teknisk bra bil, ikke den kuleste. Selv hadde jeg i 2007 en ford van til 30.000kr, det gikk som ei kule den. Helt til neste kull kjøpte den og glemte å peile olje eller noe, det endte med et stort hull i blokka...

Problemet med russebiler er kanskje at de blir dårlig vedlikeholdt/ brukt lite en gang i året. Så skulle jeg kjøpt med russebil i dag så ville jeg ikke tatt den som er den råeste osv, hadde heller sett på en Naf kontroll eller noe sånt. Evt hvis dere kjenner noen som kan van ut å inn, som kan bli med å se

Angående motor så er vel kanskje feks en 350 chevrolet bensin motor mer driftsikker, lettstarta og enklere å ha med å gjøre enn en diesel motor tror jeg..? noen vil nok rette meg her hehe... Men lommeboka må tåle en trøkk eller to da hehe. Bensina er nok ikke akkuratt billigere om 2 år heller

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 03. Mai 2012 21:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Generelt vil jeg fraråde å kjøpe en som har gått som russebil. De er plutselig dobbelt så dyre fordi noen har malt de og herjet rundt i de en sesong.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet