| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Lovlige avvik i dekkstørrelse? https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=9306 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | RobRob [ Man 07. Sep 2009 14:47 ] |
| Innleggets emne: | Lovlige avvik i dekkstørrelse? |
Hvor mye kan man avvike i dekkmål fra det som står i vognkortet? Noen som vet? Iflg. vognkortet skal jeg ha 225/75-R16 Felgdimensjon er vanskelig å fravike uten å kjøpe nye felger. Men hva med bredde og profil? Eller må jeg ha nøyaktig det som står i kortet? |
|
| Forfatter: | v8power [ Man 07. Sep 2009 21:58 ] |
| Innleggets emne: | Re: Lovlige avvik i dekkstørrelse? |
Rulleomkretsen skal endres maks 5% i forhold til orginalt. Ellers er det relativt fritt så lenge last og hastighetsindex er ok. |
|
| Forfatter: | RobRob [ Man 07. Sep 2009 23:11 ] |
| Innleggets emne: | Re: Lovlige avvik i dekkstørrelse? |
Noen som kjenner formelen for å regne ut rulleomkrets? |
|
| Forfatter: | streetracer [ Tir 08. Sep 2009 00:48 ] |
| Innleggets emne: | Re: Lovlige avvik i dekkstørrelse? |
Diameter på dekket gange 3,14. |
|
| Forfatter: | Ornamental [ Tir 08. Sep 2009 06:09 ] |
| Innleggets emne: | Re: Lovlige avvik i dekkstørrelse? |
Her har du en kjekk dekk-kalkulator, hvor du også får med avvik på speedometeret. Ikke tenk så mye på at det står miata.net i adressen. http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html |
|
| Forfatter: | fox-body [ Tir 08. Sep 2009 20:54 ] |
| Innleggets emne: | Re: Lovlige avvik i dekkstørrelse? |
Her er en som regner både tommer og mm. Du kan sammenligne flere størrelser og får også oppgitt avviket i %. http://www.1010tires.com/TireSizeCalcul ... &reset=yes |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|