AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Må jeg ha "forsterkede" dekk til van?
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=9296
Side 1 av 1

Forfatter:  RobRob [ Søn 06. Sep 2009 16:44 ]
Innleggets emne:  Må jeg ha "forsterkede" dekk til van?

Skal kjøpe nye dekk til min G30 Starcraft. I vognkortet står det at jeg skal ha 225/75-16 med Li på 116 (tror jeg).
Men det står ingenting om jeg må ha dekk tilpasset varebil/forsterket dekk.
Må jeg det? Eller holder det med vanlige dekk med riktig Load Index?

Forfatter:  leaded [ Tor 10. Sep 2009 08:53 ]
Innleggets emne:  Re: Må jeg ha "forsterkede" dekk til van?

RobRob skrev:
Skal kjøpe nye dekk til min G30 Starcraft. I vognkortet står det at jeg skal ha 225/75-16 med Li på 116 (tror jeg).
Men det står ingenting om jeg må ha dekk tilpasset varebil/forsterket dekk.
Må jeg det? Eller holder det med vanlige dekk med riktig Load Index?



Riktig "Load Index" vil være dekk som tåler totalvekta av bil+last. På Van vil det si forsterkede i forhold til personbildekk ja.

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/