AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Klakking bak Trans am
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=8737
Side 1 av 1

Forfatter:  Kennan [ Tor 16. Jul 2009 12:32 ]
Innleggets emne:  Klakking bak Trans am

Hallo! som topic sier så har jeg en rar klakkelyd bak ved hjulene på begge sider! tror selv det kan være mutteren på navet som er løs pga manglende splint eller noe! lyden kommer spesielt i sving ved press på dekkene! hører også lyden på begge sider hvis jeg vugger på hjulene! noen som har vært borti det samme? eller som har andre ideer til hva det kan være? bilen er en 79mod Pontiac Trans Am

Forfatter:  streetracer [ Tor 16. Jul 2009 12:48 ]
Innleggets emne:  Re: Klakking bak Trans am

Det er litt sideveis slakke på GM aksler med C-klips. Jekk opp bilen og ta tak i hjulet ut og inn. Kan være opptil 3-4 mm.

Forfatter:  Kennan [ Tor 16. Jul 2009 15:05 ]
Innleggets emne:  Re: Klakking bak Trans am

Takk for tips! fikk lov å gå ut å kikke på dette mens jeg er på jobb så har nå jekka opp og tatt av hjulet og kjent! den går som du sier ut og inne ca 3-4mm men den går også en del opp og ned! kan det være lageret inni der? noen som vet hva slags lager dette er?

Forfatter:  Olav [ Tor 16. Jul 2009 17:41 ]
Innleggets emne:  Re: Klakking bak Trans am

Kennan skrev:
Takk for tips! fikk lov å gå ut å kikke på dette mens jeg er på jobb så har nå jekka opp og tatt av hjulet og kjent! den går som du sier ut og inne ca 3-4mm men den går også en del opp og ned! kan det være lageret inni der? noen som vet hva slags lager dette er?


Er sikert lageret og som er gåent og sansyligvis slitasje på drivaksel. Finnnes repersjonslager med flyttet slitebane for dette. Bare å demontere..'

Olav

Forfatter:  v8power [ Tor 16. Jul 2009 20:39 ]
Innleggets emne:  Re: Klakking bak Trans am

Kan godt være diffbremsen din som lager lyder.

Forfatter:  Kennan [ Tor 16. Jul 2009 22:13 ]
Innleggets emne:  Re: Klakking bak Trans am

Sendte en sms til han som solgte meg bilen og han trodde det kunne være lagerene på drivakslene! noen som veit hva slags lager dette er og hvor jeg kan få tak i de?
er ganske ny med amcar så veit ikke så mye hvor jeg får tak i ting!

Forfatter:  PaleRider [ Tor 16. Jul 2009 22:35 ]
Innleggets emne:  Re: Klakking bak Trans am

Du er ikke nygift :roll:

Forfatter:  Olav [ Fre 17. Jul 2009 07:21 ]
Innleggets emne:  Re: Klakking bak Trans am

Ring til Aarnes, Sarpsborg, Amerikanske bildeler eller lign og si du skal ha hjulager med flyttet slitebane til bilen din. Dette er hyllevarer...

Olav

Forfatter:  Kennan [ Fre 17. Jul 2009 07:46 ]
Innleggets emne:  Re: Klakking bak Trans am

kjempefint:) tusen hjertelig takk:)

Forfatter:  Kennan [ Fre 17. Jul 2009 11:01 ]
Innleggets emne:  Re: Klakking bak Trans am

da har jeg bestilt:) ringte aarnes og prata med de! de meinte også det var hjullager!

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/