AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Konvertering til skive bremser.
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=8676
Side 1 av 1

Forfatter:  TeleThunder [ Fre 10. Jul 2009 12:34 ]
Innleggets emne:  Konvertering til skive bremser.

Hei.
Har planer om å bygge om fra trommler til skiver, først og fremst forran, men bak frister også.
Har sjekket litt på webben og funnet disse:
SSBC: http://www.summitracing.com/parts/SSB-A123-1A/
http://www.summitracing.com/parts/SSB-A125-26/
Willwood: http://www.summitracing.com/parts/WIL-140-7675/

Aerospace: http://www.aerospacecomponents.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=17&Itemid=44
http://www.aerospacecomponents.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=21&Itemid=45

Summitracing har sine egne kit, made in China: http://www.summitracing.com/search/Department/Brake-Systems/Part-Type/Disc-Brake-Kits/Make/OLDSMOBILE/?Ns=Rank|Asc

Eller litt mer "hjemmelagd": http://www.scarebird.com/

Noen som har erfaringer, tips eller gode råd å komme med?

Mange takk.

Forfatter:  Olav [ Lør 11. Jul 2009 09:00 ]
Innleggets emne:  Re: Konvertering til skive bremser.

Hva bil er det du har og hva bruker du den til ? Litt lettere å gi råd og meninger da :D Har sjøl laga fester og hubs til 13" C5 Corvette og holder på med 12" bak.

Olav

Forfatter:  TeleThunder [ Man 13. Jul 2009 09:09 ]
Innleggets emne:  Re: Konvertering til skive bremser.

Hei Olav
Det er til Oldsmobilen, GM A-Body 68-72..
Lykke til med ombygg :D

Forfatter:  Olav [ Tir 14. Jul 2009 21:57 ]
Innleggets emne:  Re: Konvertering til skive bremser.

TeleThunder skrev:
Hei Olav
Det er til Oldsmobilen, GM A-Body 68-72..
Lykke til med ombygg :D


På den bilen ville eg brukt 12" B-body og spes. bærearmer som leveres til dette.

Olav

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/