AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 06:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Klakking bak Trans am
InnleggSkrevet: Tor 16. Jul 2009 12:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 27. Mai 2009 17:54
Innlegg: 32
Hallo! som topic sier så har jeg en rar klakkelyd bak ved hjulene på begge sider! tror selv det kan være mutteren på navet som er løs pga manglende splint eller noe! lyden kommer spesielt i sving ved press på dekkene! hører også lyden på begge sider hvis jeg vugger på hjulene! noen som har vært borti det samme? eller som har andre ideer til hva det kan være? bilen er en 79mod Pontiac Trans Am

_________________
79' Pontiac Trans Am
91' Mercedes Benz 190


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Klakking bak Trans am
InnleggSkrevet: Tor 16. Jul 2009 12:48 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Det er litt sideveis slakke på GM aksler med C-klips. Jekk opp bilen og ta tak i hjulet ut og inn. Kan være opptil 3-4 mm.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Klakking bak Trans am
InnleggSkrevet: Tor 16. Jul 2009 15:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 27. Mai 2009 17:54
Innlegg: 32
Takk for tips! fikk lov å gå ut å kikke på dette mens jeg er på jobb så har nå jekka opp og tatt av hjulet og kjent! den går som du sier ut og inne ca 3-4mm men den går også en del opp og ned! kan det være lageret inni der? noen som vet hva slags lager dette er?

_________________
79' Pontiac Trans Am
91' Mercedes Benz 190


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Klakking bak Trans am
InnleggSkrevet: Tor 16. Jul 2009 17:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Kennan skrev:
Takk for tips! fikk lov å gå ut å kikke på dette mens jeg er på jobb så har nå jekka opp og tatt av hjulet og kjent! den går som du sier ut og inne ca 3-4mm men den går også en del opp og ned! kan det være lageret inni der? noen som vet hva slags lager dette er?


Er sikert lageret og som er gåent og sansyligvis slitasje på drivaksel. Finnnes repersjonslager med flyttet slitebane for dette. Bare å demontere..'

Olav

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Klakking bak Trans am
InnleggSkrevet: Tor 16. Jul 2009 20:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Kan godt være diffbremsen din som lager lyder.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Klakking bak Trans am
InnleggSkrevet: Tor 16. Jul 2009 22:13 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 27. Mai 2009 17:54
Innlegg: 32
Sendte en sms til han som solgte meg bilen og han trodde det kunne være lagerene på drivakslene! noen som veit hva slags lager dette er og hvor jeg kan få tak i de?
er ganske ny med amcar så veit ikke så mye hvor jeg får tak i ting!

_________________
79' Pontiac Trans Am
91' Mercedes Benz 190


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Klakking bak Trans am
InnleggSkrevet: Tor 16. Jul 2009 22:35 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 24. Feb 2006 11:51
Innlegg: 599
Bosted: La Roche-Cannilac
Du er ikke nygift :roll:

_________________
1964 Ford Fairlane 500 "Betty Ford"
Life in the Fairlane!

http://fairlaneforums.easyphpbb.com/index.php

http://www.youtube.com/watch?v=UD48OX1w ... re=related


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Klakking bak Trans am
InnleggSkrevet: Fre 17. Jul 2009 07:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Ring til Aarnes, Sarpsborg, Amerikanske bildeler eller lign og si du skal ha hjulager med flyttet slitebane til bilen din. Dette er hyllevarer...

Olav

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Klakking bak Trans am
InnleggSkrevet: Fre 17. Jul 2009 07:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 27. Mai 2009 17:54
Innlegg: 32
kjempefint:) tusen hjertelig takk:)

_________________
79' Pontiac Trans Am
91' Mercedes Benz 190


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Klakking bak Trans am
InnleggSkrevet: Fre 17. Jul 2009 11:01 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 27. Mai 2009 17:54
Innlegg: 32
da har jeg bestilt:) ringte aarnes og prata med de! de meinte også det var hjullager!

_________________
79' Pontiac Trans Am
91' Mercedes Benz 190


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support