| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Smalere bakaksel til min -71 Camaro https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=738 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Mr.Camaro [ Ons 23. Aug 2006 15:37 ] |
| Innleggets emne: | Smalere bakaksel til min -71 Camaro |
Hei der ute, er det noen som kjenner godt til GM sine 10bolt bakaksler? Jeg har en 1971 Camaro med en 10bolt bakaksel med sperre. Har fått tak i nye felger til bilen, men de bygger litt for mye utover. Det jeg da ønsker, er en annen 10bolt bakaksel som er litt smalere. 1-2 tommer smalere vil bli perfekt. Det går å kjøre med bilen som den er med maks trykk i demperene bak, men det er ikke noen ok løsning... Det jeg trenger er en bakaksel som jeg kan tilpasse min bil uten at det koster alt for mye. Får jeg tak i en smalere med sperre, da kan jeg selge den jeg har for å finansiere den nye... Ja, jeg kan jo bare bruke andre felger, men det er ikke noe alternativ. Jeg SKAL bruke de jeg har. Eneste alternativ er å bygge om den bakakselen jeg har, eller få tak i en annen 10bolt bakaksel som er 1-2 tommer smalere. Og NEI, jeg skal ikke ha en 12bolt eller en Ford 9". Det går å korte inn bakakselen, men detter veldig dyrt og det har jeg ikke råd til... Legger ut noen bilder på en av mine hjemmesider av felgproblemet her etter neste tur i garasjen: http://home.no.net/acenter Hvis det er noen som kan måle bredden på sine bakasler og gi meg tilbakemelding, ja da kommer jeg snart i mål med dette prosjektet... Det målet jeg da er ute etter er fra innvendig mellom bremseplatene.. |
|
| Forfatter: | Chevy350 [ Ons 23. Aug 2006 17:16 ] |
| Innleggets emne: | |
Jeg målte en kompis sin '70 Firebird 10bolter, og fikk disse talla: Mont.flate for felg (utenpå trommel), side til side: 154,5cm Senter av feste mot bladfjærer, side til side: 114,5cm Bør være ca lik din aksel, hvis det ikke var noen større endringer. Jeg målte grovt på en kompis sin '75 Nova (4.generasjon), som har samme bakakselbredde som 67-69 Camaro/Firebird og da altså '68-79 Nova/Ventura/Apollo/osv Senter av feste mot bladfjærer, side til side: Ca. 106cm Disse er smalere, og kan være en løsning for deg, da det eneste som må endres er festene på akselhylsa for bladfjærene (Flyttes ut) Om det er plass ut mot bremseskjoldene vet jeg ikke, men det kan kanskje kombineres med fjærlenker som flytter fjæra inn i bakkant, og gir mer plass til hjul? En jeg kjenner har en '67 Camaro med 70talls Camaro aksel i, som er bredere. Det passer han perfekt, siden han har BMW-felger med mer innpress enn amerikanske biler. Der er kun bladfjærfestene flytta inn. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|