AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 06:03

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 27. Feb 2009 13:04 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 26. Feb 2009 23:57
Innlegg: 40
Hva slags bolt sirkel er det på disse bilene?
Us-boltsirkel? eller er det det samme som jeg er kjent med her hjemme på europeiske biler osv.
Hvor får man tak i senkesett til disse bilene?
leitet litt men finner bare til nyere cadillac.

på forhånd takk for hjelpen.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 27. Feb 2009 18:08 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mar 2008 20:50
Innlegg: 243
Boltsirkelen på disse er 5.5 (5 på 5)
Senkesett tviler jeg på du finner tilpasset disse. (fjører/dempere)
En kompis har en 69 og han kjøpte like godt bolt on luftfjøring.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 27. Feb 2009 21:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 26. Feb 2009 23:57
Innlegg: 40
hva tilsvarer 5 x 5 i europeisk boltsirkel? 5x100, fx108 eller 5x112 eller noe helt annet?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 28. Feb 2009 02:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
vanlig på nova, chevell, camaro er 4 3/4" x5
Det er likt som BMW 5 serie= 95 modell...

5x5 er større enn det...

Du må nok leite etter ett blad som heter Trucking hos narvesen #-o
Der vil du finne masse felgannonser... =D>

Senke sett er enten vinkelsliper eller luftfjæring... :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 28. Feb 2009 10:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 26. Feb 2009 23:57
Innlegg: 40
Tittet litt rundt etter Luftfjærings kitt.
Lest litt om regler for konvertering til luft.
Noen som kan anbefale noen kitt?
Noen i norge som selger? Eller svergie.
www.streetbeatcustoms.com selger komplette kitt fra 998 til 1998 dollar.
Men er vel mye toll og frakt skal man kjøpe fra statene.
Men de veit vel til gjengjeld hvordan kittene skal være så er kanskje de som passer best.

Noen som har noen erfaringer å dele?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 28. Feb 2009 21:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Nov 2007 00:07
Innlegg: 154
Bosted: Feios i Sogn
Tommy1983 skrev:
hva tilsvarer 5 x 5 i europeisk boltsirkel? 5x100, fx108 eller 5x112 eller noe helt annet?

5x5 tilsvarer 5x127 om jeg ikke tar helt feil. 1 tomme=25,4mm(rett meg noen om jeg tar feil her). Kommer dog ikke på noen biler i farten som har dette, men det er sikkert noen.

_________________
"Randy! He drives an El Freakin' Camino! That's like the Cadillac of cars!"
Earl Hickey


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 28. Feb 2009 22:24 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 26. Feb 2009 23:57
Innlegg: 40
Hmmm.. er nok en litt ukurant boltsirkel det da.
Må nok ha noen spacere med annen bolt sirkel.
Skulle hatt 20" stålfelger fra dodge ram. Er boltsirkel 5x139,7 eller noe i den duren der.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 09. Mar 2009 23:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 26. Feb 2009 23:57
Innlegg: 40
Hvor store felger går på denne bilen?
Ser mange med 20" felger. hvor breie blir brukt?
Hva slags dekk dimensjon?
Går det eventuelt med 22" og eventuelt dekk dimensjon da?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 10. Mar 2009 01:19 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mar 2008 20:50
Innlegg: 243
22" går fint det!
Spørs jo selvsagt bredde på dekk, men 8" eller 8,5" så går det fint med 235/30-22


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 10. Mar 2009 10:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 26. Feb 2009 23:57
Innlegg: 40
Noen som veit hvor man eventuelt får tak i felger i dimen 8-8,5x22 eller 8-8,5x20 da?
i norge og billig. Finner ikke så mye på nettet.
Må vel kjøpe felger til europeiske biler og bestille spacere som bygger om fra cadillac boltsirkel og til en annen europeisk boltsirkel. f.eks fra manton racing i svergie.
Hva slags inpress må man ha på cadillac'en da?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 10. Mar 2009 22:40 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 26. Des 2007 09:50
Innlegg: 179
Bosted: Lørenskog, Akershus
Disse Caddyene har jo 20", du kan jo ringe for å sjekke hvor de har kjøpt.
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1985354
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1931539

_________________
Hilsen
Lars
1989 Cadillac Allanté
Se en 1989 Cadillac Allanté Road Test her:
http://www.youtube.com/watch?v=RIJJZIGTsDM


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 11. Mar 2009 01:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 26. Feb 2009 23:57
Innlegg: 40
Ja det var faktisk ikke så dumt.
Takk for tipset.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 11. Mar 2009 08:50 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Hei du

Her er oversikt over hvilke biler som har 5X5.

5 X 5" Make Model Years of Production
Austin-Healy 3000
Buick All (Except Skylark, Special, Century, Gran Sport) 1935-75
Buick LeSabre, Electra 1964-85
Buick Riviera, Centurion 1964-78
Cadillac Deville, Fleetwood 1935-59 & 1968-85
Chevrolet Belair, Biscayne, Caprice, Impala, Kingswood 1971-76
Chevrolet Above models with heavy duty package 1977-86
Chevrolet Blazer (full size 2 wheel drive) 1971-86
Chrysler Imperial 1967-75
Ford Thunderbird 1972-76
Ford Galaxie, Custom, LTD, XL 1973-78
Lincoln All (except Versailles) 1958-69 & 1973-79
Mercury All 1955-60
Mercury; Marauder, Grand Marquis, Meteor, Montclair, Park Lane, Cougar 1973-78
Oldsmobile All (Except for Jetstar 88, F85, Cutlass, 442) 1948-76
Packard All 1951-55
Pontiac All (Except for Firebird, Trans Am, GTO, Lemans, Tempest, Grand Prix) 1948-76
Rover

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 11. Mar 2009 12:44 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 26. Feb 2009 23:57
Innlegg: 40
Tusen takk. :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 11. Mar 2009 18:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 26. Feb 2009 23:57
Innlegg: 40
Men noen som veit hva slags inpress det er på 1969 cadillac coupe deville?
Lurer på om jeg skal kjøpe spacer-adapter som bygger om fra cadillac-boltsirkel til f.eks bmw boltsirkel.
Mye lettere å få tak i felger. Lettere og billigere å få tak i krom-felger med bmw boltsirkel en til cadillac.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support