| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Trenger hjelp.. https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=7129 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | pontchief [ Tir 17. Feb 2009 19:26 ] |
| Innleggets emne: | Trenger hjelp.. |
Jeg skal bestille Wildwood DUAL MASTER CYLINDER PEDAL KIT WITH REVERSE MOUNT, kort sagt pedal med hovedbremse sylinder. Skal bruke den på 57 Oldsen , men det er forskjellige størrelser å velge i på utgående bremse rør , det er 2 mastersylindre. The bore sizes available include: 3/4", 7/8", and 1". 1/8" NPT single outlet. Hvilke av disse skal jeg velge , hva er standard/evt mest brukt ? Skal bestille disse delene i dag , så jeg får de før jeg reiser hjem. Er veldig takknemmelig for hjelp anngående dette.
|
|
| Forfatter: | Olav [ Tir 17. Feb 2009 21:38 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger hjelp.. |
Kommer helt ann på hva du skal ha i andre enden..... Olav |
|
| Forfatter: | pontchief [ Tir 17. Feb 2009 21:46 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger hjelp.. |
Olav skrev: Kommer helt ann på hva du skal ha i andre enden..... Olav Det orginale 57 Olds bremsesystemet , Tromler rund om. |
|
| Forfatter: | v8power [ Tir 17. Feb 2009 22:15 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger hjelp.. |
Aner du hva som er orginalt på bilen? Kutter du ut servoen bør du kansje gå litt ned på diameteren for å kompansere. På den annen side trengs det jo ikke rare pedaltrykket på tromler sammenlignet med skiver. Velger du for små diameter blir det jo lett lav og svampete pedal. Men samtidig har du nå to stempler som skal trykkes inn og utvekslingen på pedalen er sikkert ikke lik til orginalt så det er kansje ikke sammenlignbart. Var vel ikke mye hjelp dessverre. |
|
| Forfatter: | pontchief [ Tir 17. Feb 2009 22:19 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger hjelp.. |
v8power skrev: Aner du hva som er orginalt på bilen? Kutter du ut servoen bør du kansje gå litt ned på diameteren for å kompansere. På den annen side trengs det jo ikke rare pedaltrykket på tromler sammenlignet med skiver. Velger du for små diameter blir det jo lett lav og svampete pedal. Men samtidig har du nå to stempler som skal trykkes inn og utvekslingen på pedalen er sikkert ikke lik til orginalt så det er kansje ikke sammenlignbart. Var vel ikke mye hjelp dessverre. Hei du Er ikke sikker på original diameter på hovedsylinderen... ,det var servobremser originalt med 1 1/8 bremse pumper på hjulene. Tror jeg skal gå for 1"... |
|
| Forfatter: | pontchief [ Tir 17. Feb 2009 22:42 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger hjelp.. |
Den originale hovedsylinderen var 2 ¼ by 12, men på den nye er det jo to pumper , så 1 og 1/8 er kansje det beste valget. |
|
| Forfatter: | pontchief [ Ons 18. Feb 2009 04:33 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger hjelp.. |
Har bestilt , så jeg trenger ikke noe mere info. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|