AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

G20 felger og dekk!
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=7002
Side 1 av 1

Forfatter:  65-200_Hardtop [ Tir 03. Feb 2009 20:49 ]
Innleggets emne:  G20 felger og dekk!

Hei!
Ny her på forumet, men har kikket og lest litt tidligere.. :)
Skal bygge opp en '86 G20 Van, og i den forbindelse trengs det noen felger og dekk..
Lurer egentlig på hvilken dekk-/felgbredde jeg kan ha på en sånn van? Kunne tenkt noe i duren 15x8.. er dette en bra dim? Går evt breidere bak, som f eks 15x10? Hva med backspacing på en sånn bil? Har fått anbefalt 235/70-15 og 255/60-15 hos en dekkforhandler. Stemmer dette bra?
Takk!
65-200_Hardtop

Forfatter:  jolly [ Tir 03. Feb 2009 23:38 ]
Innleggets emne:  Re: G20 felger og dekk!

65-200_Hardtop skrev:
Hei!
Ny her på forumet, men har kikket og lest litt tidligere.. :)
Skal bygge opp en '86 G20 Van, og i den forbindelse trengs det noen felger og dekk..
Lurer egentlig på hvilken dekk-/felgbredde jeg kan ha på en sånn van? Kunne tenkt noe i duren 15x8.. er dette en bra dim? Går evt breidere bak, som f eks 15x10? Hva med backspacing på en sånn bil? Har fått anbefalt 235/70-15 og 255/60-15 hos en dekkforhandler. Stemmer dette bra?
Takk!
65-200_Hardtop



hei eg vett det går med 295-50-15 på 10 tommers felg,men da må du ha breddere på vanen:)
heller ikke godkjent med den størrelsen

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/