| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Hvordan få løs spindler... https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=6817 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | joern-eo [ Man 19. Jan 2009 00:07 ] |
| Innleggets emne: | Hvordan få løs spindler... |
Nå har jeg fått løs caliper, bremseskjold, styrearm, stabstag.... Men...hvordan i h... får jeg løs spindlene fra øvre og nedre bærearm. Det hele sitter på min Excalibur, men består av Nova-forstilling(75) Gode råd.... |
|
| Forfatter: | alfaalfa [ Man 19. Jan 2009 00:57 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvordan få løs spindler... |
Du må vel demontere nedre og øvre bærekule..og så yttre styreledd da-- Mener sjansen for at den faller i gulvet er stor da, alfa |
|
| Forfatter: | joern-eo [ Man 19. Jan 2009 10:55 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvordan få løs spindler... |
Hmmm.. Har tatt av mutter m pin både oppe og nede... Får kanskje prøve med mild vold...? |
|
| Forfatter: | Roar [ Man 19. Jan 2009 12:42 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvordan få løs spindler... |
Tror du skal få hjelp av noen som har gjort dette før jeg. føre du står med spiralfjøra i hue. |
|
| Forfatter: | alfaalfa [ Man 19. Jan 2009 16:41 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvordan få løs spindler... |
Enig med Roar. Men jeg håper for guds skyld du har montert klemmer på fjæren slik at du ikke får en amerikansk blåveis Bruk ei gummiklubbe og bank på kulebolten. eller om den sitter noe for jækli, så banker du og skifter kula. Hvorfor skal du egentlig av med spindel? alfa |
|
| Forfatter: | st-remy [ Man 19. Jan 2009 17:09 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvordan få løs spindler... |
| Forfatter: | joern-eo [ Ons 21. Jan 2009 12:50 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvordan få løs spindler... |
Alt løste seg... Satt bare innmari hardt i kule-leddene ( ball-joints ). Litt lett vold løste det hele. Bestilt nye kuler etc. Fjæra kom greit av ved å holde nedre bærearm oppe med jekken. Senket ned og alt var løst. Alt slipt ned / strippet m Strip-All, sprayet med etsende primer og klar for lakkering. Noen med erfaring på klar underbody lakk? ( Underbody Paint - Clear )? Måtte ut med alt for å kunne komme til med sliping og lakkering. Gjør det skikkelig nå, så er det gjort... For meg som ikke er så vant til å skru er det ofte en sånn " Herremin...klarer jeg dette"-følelse før man begynner. Men,- tar en det med ro så går det meste greit. I alle fall på det som er rimelig enkelt mekanisk. Da er det også greit å ha noen å spørre,-som her på forumet. Selv om spørsmålene til oss nybegynnere sikkert er ganske "banale" for de mer erfarne er det fint at dere tar dere tid til å hjelpe. Takk! |
|
| Forfatter: | Sandy [ Fre 23. Jan 2009 21:45 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvordan få løs spindler... |
Av erfaring som kostet meg en tur til legevaktasamt 4 sting i langefingeren så BRUK KLEMMER på fjører uansett..... |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|