| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Renovering av forstilling https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=6621 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | joern-eo [ Tor 01. Jan 2009 21:39 ] |
| Innleggets emne: | Renovering av forstilling |
Med fare for at jeg offentlig viser min inkompetanse... Jeg skal renovere ( rense, pusse, lakkere opp ) forstillingen på min Excalibur. Denne er en mix?? av Corvette og Nova og burde være rimelig likefram. Noen som har en prosedyre...? Hva skal jeg passe på, hva må jeg ikke gjøre etc etc. Kan jeg bare plukke alt ned, fikse, og sette sammen igjen? Får det helt sikkert til, men frykten for "det ukjente" sitter der...?!! |
|
| Forfatter: | Olav [ Tor 01. Jan 2009 21:42 ] |
| Innleggets emne: | Re: Renovering av forstilling |
Demonter, sandblås, lakk/ pulverlakk og nye foringer/ ledd/ kuler. Ikke noe hokus pokus.... Olav |
|
| Forfatter: | joern-eo [ Tor 01. Jan 2009 21:49 ] |
| Innleggets emne: | Re: Renovering av forstilling |
Det dumme er jo at den ble såkalt overhelt i Oslo i fjor hos verdens mest inkompetente folk, Cars AS. Dermed er det nye foringer etc, men det ser ille ut.. Noe som må presses på plass....? |
|
| Forfatter: | Roar [ Tor 01. Jan 2009 22:14 ] |
| Innleggets emne: | Re: Renovering av forstilling |
har du a- armer så må foringene presses inn, og gjøres det feil kan du ødelegge a-armene. A-armene må taes løs for å bytte foringer og eventuelt nedre bærekule som må presses ut og inn. Du trenger ordentlig fjørspenner for å ta av a-armene. Boltene til a-armen skal draes til når armene har full belasting ,samme med stabstag foringer. Også har vi innjustering av alle vinkler og slikt.Noe kan du sikkert fikse selv, men ikke alt hvis du ikke er vant til å skru. Eller så finner du noen som gjør ordentlig jobb som kan hjelpe deg. |
|
| Forfatter: | joern-eo [ Tor 01. Jan 2009 23:57 ] |
| Innleggets emne: | Re: Renovering av forstilling |
Kan jeg ta den fra hverandre uten å måtte bytte foringer. Disse ble som nevnt byttet i fjor. Det jeg ønsker er å få delene pusset og lakkert slik at det ser bedre ut... |
|
| Forfatter: | Bippe [ Fre 02. Jan 2009 02:52 ] |
| Innleggets emne: | Re: Renovering av forstilling |
joern-eo skrev: Kan jeg ta den fra hverandre uten å måtte bytte foringer. Disse ble som nevnt byttet i fjor. Det jeg ønsker er å få delene pusset og lakkert slik at det ser bedre ut... Ja |
|
| Forfatter: | Bead-lock [ Fre 09. Jan 2009 14:23 ] |
| Innleggets emne: | Re: Renovering av forstilling |
Vet ikke om du har skims i forstillingen til øvre bære armer...?? Om du har kan det jo være lurt å merke seg hvem som stod hvor... letter jobben for han som skal justere etterpå.... |
|
| Forfatter: | joern-eo [ Fre 09. Jan 2009 16:04 ] |
| Innleggets emne: | Re: Renovering av forstilling |
HAr begynt demonteringen. Har tatt bilder og tegnet opp, notert antall shims etc. Tar en side om gangen slik at jeg har noe å sammenligne med. Har til nå pusset ned deler, men fått tips om "Strip -all". Noen med erfaringer? Det påstås at gummi blir myk, i så fall kan den vel ikke brukes der det er foringer...??? |
|
| Forfatter: | Gasman [ Fre 09. Jan 2009 21:51 ] |
| Innleggets emne: | Re: Renovering av forstilling |
joern-eo skrev: Det dumme er jo at den ble såkalt overhelt i Oslo i fjor hos verdens mest inkompetente folk, Cars AS. Dermed er det nye foringer etc, men det ser ille ut.. Noe som må presses på plass....? Ble ikke foringene satt inn riktig siden det ser ille ut |
|
| Forfatter: | joern-eo [ Søn 11. Jan 2009 22:42 ] |
| Innleggets emne: | Re: Renovering av forstilling |
Ikke noe galt med foringene, men Cars AS skulle lakkere delene før de ble montert, og DET ser ikke ut... I tillegg til at de fikk laget noen nye stag som ble montert ubehandlet... Dessuten var vel ikke finishen på originale deler all verden, og når dette er hvitt! ( av alle farger ) blir det fort litt guffent... Enda verre på bakstilling, men den tid den sorg... |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|