| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Nye hijackers til Falcon https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=3647 |
Side 1 av 2 |
| Forfatter: | wunderbaum [ Lør 16. Feb 2008 20:49 ] |
| Innleggets emne: | Nye hijackers til Falcon |
Hei Skal bestille hijackers til min 66 ford falcon. Jeg trenger de for å få nok avstand fra dekka opp til hjulbua da det sitter 295/50 15 dekk der og jeg har allerede hatt kontakt mellom dekk og karrosseri Har sett på summit og kun funnet to hijackers til min bil. http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku og http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku Vil bare forsikre meg om at jeg får rektig med en gang. Så hvilke av dissa demperene vil gi meg nok høyde?
|
|
| Forfatter: | mopar man [ Søn 17. Feb 2008 01:09 ] |
| Innleggets emne: | |
e tror nok begge setta har nok høyde til din bil.greide ikke finne ut forskjellen på dem.begge har samme luft kapasiteten.det ene setter er også beregnet for stv og er kanskje litt kraftigere.tror ikke det har noe og si til ditt bruk |
|
| Forfatter: | Olav [ Søn 17. Feb 2008 07:49 ] |
| Innleggets emne: | |
Forlenge sjaklene bak, dvs lag nye lenger og bruk vanlige dempere som du lager mellomsstykker til. Men HI-jackers i 2008???? Olav |
|
| Forfatter: | wunderbaum [ Søn 17. Feb 2008 14:02 ] |
| Innleggets emne: | |
Hadde vært greit å forlenge vanlige dempere men nå har ikke jeg et mekanisk værksted så det er jo litt vrient å laga det da. |
|
| Forfatter: | 70ht [ Søn 17. Feb 2008 19:43 ] |
| Innleggets emne: | |
wunderbaum skrev: Hadde vært greit å forlenge vanlige dempere men nå har ikke jeg et mekanisk værksted så det er jo litt vrient å laga det da.
Du må for all del ikke forlenge demperene dine på noen måte. Det ressulterer bare i at de slår i bunn å knuser innmaten i dem. Hvis du må montere inn lengere dempere må du også endre på endestoppen til bakakselen slik at akslingen stopper før demperene går helt i hopen. Forleng heller sjakelene bake på fjærene dine slik at du får hevet bilen lit bake å bruk noen gode dempere i stede. Terje |
|
| Forfatter: | Olav [ Søn 17. Feb 2008 20:46 ] |
| Innleggets emne: | |
70ht skrev: wunderbaum skrev: Hadde vært greit å forlenge vanlige dempere men nå har ikke jeg et mekanisk værksted så det er jo litt vrient å laga det da. Du må for all del ikke forlenge demperene dine på noen måte. Det ressulterer bare i at de slår i bunn å knuser innmaten i dem. Hvis du må montere inn lengere dempere må du også endre på endestoppen til bakakselen slik at akslingen stopper før demperene går helt i hopen. Forleng heller sjakelene bake på fjærene dine slik at du får hevet bilen lit bake å bruk noen gode dempere i stede. Terje Hever du kun med sjaklene så blir jo demperne for korte. må såklart ikkje kjøres til bunn.... Olav. |
|
| Forfatter: | Roar [ Søn 17. Feb 2008 21:00 ] |
| Innleggets emne: | |
Fins forlenging stykker til dempere. Hvordan er innfestinga di i hver ende av demperne ? Er det gjenget stang eller er det feste fpor 2 bolter ? |
|
| Forfatter: | wunderbaum [ Søn 17. Feb 2008 23:18 ] |
| Innleggets emne: | |
Trur det er gjenger øverst og hull for igjennomgående bolt nederst. Men hvis det er sånn at hijackere gjør at bilen ligger ræva på veien så har jeg jo lyst til å gjøre noe med det. Har tenkt til å hande sway bar kit bak til bilen. Så meninga er jo å få den til å ligge bedre på veien og ikke få mer kontakt mellom dekk og karroseri. Letteste løsninga er vel nye hijackere og smallere dekk. Så kan jeg heller blåse den opp og setta på breie hjul til spesielle anledninger |
|
| Forfatter: | Roar [ Søn 17. Feb 2008 23:27 ] |
| Innleggets emne: | |
får forlengnings stykker du kan skru på toppen av de demperne. Da blir det riktig hvis du heiser bilen ved hjelp av lengre sjakler på bladfjørene. |
|
| Forfatter: | wunderbaum [ Man 18. Feb 2008 13:29 ] |
| Innleggets emne: | |
Forlengningsstykke til de hijacker's demperene? Det står nå hijackers på bilen fra før. Dem gir god klaring dem, men lufta går ut av de.. Bare derfor jeg skal bytte. |
|
| Forfatter: | 57belair [ Man 18. Feb 2008 18:59 ] |
| Innleggets emne: | |
Hvis det er sånn at de holder et par dager, ville jeg sjekket slangekoblingene. |
|
| Forfatter: | wunderbaum [ Man 18. Feb 2008 19:50 ] |
| Innleggets emne: | |
Nja ei uke ca så nærmer den seg dekket. Men sjølve demperen er nok kass for den er lavere på den ene siden sjøl om lufttrykket på demperene er likt.. Nei men da kliner jeg til med sett med hijackere... Sku bare visst forskjellen på de to monroe setta: ene heter 705mm og andre 805mm kan da umulig ha noe med lengden på demperen for 80cm lang er nokså usansynelig. |
|
| Forfatter: | 70ht [ Tir 19. Feb 2008 22:19 ] |
| Innleggets emne: | |
Olav skrev: 70ht skrev: wunderbaum skrev: Hadde vært greit å forlenge vanlige dempere men nå har ikke jeg et mekanisk værksted så det er jo litt vrient å laga det da. Du må for all del ikke forlenge demperene dine på noen måte. Det ressulterer bare i at de slår i bunn å knuser innmaten i dem. Hvis du må montere inn lengere dempere må du også endre på endestoppen til bakakselen slik at akslingen stopper før demperene går helt i hopen. Forleng heller sjakelene bake på fjærene dine slik at du får hevet bilen lit bake å bruk noen gode dempere i stede. Terje Hever du kun med sjaklene så blir jo demperne for korte. må såklart ikkje kjøres til bunn.... Olav. Det er nå begrensning på hvor lange disse sjaklene kan være da. Hvor høyt skall du egentlig? Har selv 7 cm lengere på min bil, har ikke noe lengere dempere. Terje |
|
| Forfatter: | PaleRider [ Ons 20. Feb 2008 10:45 ] |
| Innleggets emne: | |
wunderbaum skrev: Nja ei uke ca så nærmer den seg dekket. Men sjølve demperen er nok kass for den er lavere på den ene siden sjøl om lufttrykket på demperene er likt.. Nei men da kliner jeg til med sett med hijackere... Sku bare visst forskjellen på de to monroe setta: ene heter 705mm og andre 805mm kan da umulig ha noe med lengden på demperen for 80cm lang er nokså usansynelig.
Pass på å kjøre separat luftslange til hver av hijackersene så unngår du skjev bil.. |
|
| Forfatter: | 70ht [ Ons 20. Feb 2008 15:22 ] |
| Innleggets emne: | |
PaleRider skrev: wunderbaum skrev: Nja ei uke ca så nærmer den seg dekket. Men sjølve demperen er nok kass for den er lavere på den ene siden sjøl om lufttrykket på demperene er likt.. Nei men da kliner jeg til med sett med hijackere... Sku bare visst forskjellen på de to monroe setta: ene heter 705mm og andre 805mm kan da umulig ha noe med lengden på demperen for 80cm lang er nokså usansynelig. Pass på å kjøre separat luftslange til hver av hijackersene så unngår du skjev bil.. Hvis du må ty til delte kretser på luftdempere har du skjevhet noen andre steder. Da bør du heller fikse grunnen til problemet, da har du sjans til å få en bil som kjører bedere også. Terje |
|
| Side 1 av 2 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|