| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Bygge om til servobrems https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=3050 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | 61Fairlane [ Lør 08. Des 2007 17:11 ] |
| Innleggets emne: | Bygge om til servobrems |
Etter å kjørt en del i sommer, har jeg fått litt trua på å montere servobrems på min 61 Fairlane. derfor lurer jeg på om det er noen som vet om det er vanskelig å bygge om fra en krets bremseanlegg uten servo, til to krets med servo...? Går det foreks. å bruke en bremsekraftforsterker fra en granada? Det er tromler på alle fire hjørner. Takker for råd og vink. |
|
| Forfatter: | Joda [ Lør 08. Des 2007 18:58 ] |
| Innleggets emne: | Re: Bygge om til servobrems |
61Fairlane skrev: Etter å kjørt en del i sommer, har jeg fått litt trua på å montere servobrems på min 61 Fairlane.
derfor lurer jeg på om det er noen som vet om det er vanskelig å bygge om fra en krets bremseanlegg uten servo, til to krets med servo...? Går det foreks. å bruke en bremsekraftforsterker fra en granada? Det er tromler på alle fire hjørner. Takker for råd og vink. Du kan bruka BOOSTEREN ja. Men det kan bli forskjell fra en bil som har skiver forann. Pga. sylinderne på tromlebremser trenger ikke så mye trykk som calippere. Mens de derimot trenger større mengde med veske for å fungere. |
|
| Forfatter: | 61Fairlane [ Søn 09. Des 2007 13:20 ] |
| Innleggets emne: | |
Ok, da blir det nok at jeg prøver det. takktakk! |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Søn 09. Des 2007 18:04 ] |
| Innleggets emne: | |
Gjør GRUNDIG hjemmelekse før du begynner på dette, og du kan sannsynligvis slippe ganske billig og greit unna. Kjør på fort & gæli og du risikerer innkjøp av feil deler, masse knot osv osv. Ta en sveip på div amerikanske nettforum'er. Å bygge om amcars fra den tiden til skivebrems er ganske vanlig. Ofte gode tips å hente fra de som allerede har gjort lignende. Finnes sikkert ferdige kit for det også. |
|
| Forfatter: | 61Fairlane [ Man 10. Des 2007 19:29 ] |
| Innleggets emne: | |
Ja, du har nok et god poeng der ja. skal se hva jeg finer ut. Har du noen bra sider du vet av? |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Man 10. Des 2007 21:18 ] |
| Innleggets emne: | |
http://www.webrodder.com/forum/index.php http://www.hotrodders.com/forum/ Husk at amerikanerne bruker begrepet "hot rod" i mye videre betydning enn oss. Alle klassiske amcars som er ombygget kan kalles ofte "hot rod" på disse forumene. |
|
| Forfatter: | 61Fairlane [ Tir 11. Des 2007 00:11 ] |
| Innleggets emne: | |
okei, thank you very much! |
|
| Forfatter: | Galaxie [ Tir 11. Des 2007 01:32 ] |
| Innleggets emne: | |
Let litt på dette forumet her. mener jeg har lest om skivebrems på Galaxie/Fairlane der et sted. http://www.fordforums.com/forumdisplay.php?f=517 står litt i denne tråden feks. http://www.fordforums.com/showthread.ph ... f&t=150559 omhandler 1960 mod.,men det er likt. |
|
| Forfatter: | Big Iron [ Tir 11. Des 2007 22:39 ] |
| Innleggets emne: | |
Du kjørte jo -58 Chevrolet'n min, og du ble overrasket hvor gode bremser den hadde. Der er det jo kun enkrets med tromler og uten servo også. Det hadde vel holdt å overhale de bremsene du har, så hadde du sikkert fått adskillig bedre bremser. |
|
| Forfatter: | 61Fairlane [ Ons 12. Des 2007 23:48 ] |
| Innleggets emne: | |
ja, det stemme d, må si æ vart positivt overaska over koss dæm bræmsan funka ja!! va my ber enn mine i hværtfall, så du har sikkert rætt i det ja. Va ein knaill bil å kjør d! |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Tor 13. Des 2007 09:48 ] |
| Innleggets emne: | |
Typiske situasjonr hvor skiver er mye bedre enn tromler er i lange unnabakker og nedbremsinger fra høye hastigheter. Kjør i 120 og brems kontrollert ned til null. Tromlene er ikke mye tess rett etterpå. På en automatgearet bil er også tendensen at man bruker motoren noe mindre som brems enn på en manuelt gearet bil. Dette taler også til skviebremsenes fordel. Ved "normalt" og forsiktig bruk kjennes tromlene gjerne bedre ut enn skiver i og med at de krever så lite trykk. Men mange har fått seg overraskelser med tromler når de bremer bare litt mer enn "normalt" og opplever at bremseeffekten ikke øker i det hele tatt. |
|
| Forfatter: | 61Fairlane [ Tor 13. Des 2007 17:11 ] |
| Innleggets emne: | |
ja riktig riktig riktig... fornuftige påstander du kommer med her ja. Jeg får nok bare se hvor lang vinteren blir, og hva jeg finner ut i hodet. Var mye kjekt å finne på likene dere la ut. Takk for alle innlegg. |
|
| Forfatter: | cadyarild [ Ons 09. Jan 2008 13:07 ] |
| Innleggets emne: | Her er det flere viktige ting å se på. |
Først, Det kan godt være mulig at du finner bolt-on servo bremsesett. Også skivebremser til bilen din. Så må du muligens ha reduksjonsventil mot bak hjula for å unngå låsing der. (Slike ventiler selges hos Classic industries, og NPD. De kommer i flere utgaver, også med gauge på så du kan se hvor mye trykk du leverer til trommlene. Så må du være oppmerksom på vandring på pedalen, på flere kitt er det mulig å kappe litt på staget som går fra forsterkeren og til pedalen. Sjekk klubber og eiere som har tilsvarende bil som din. Ford klubb usa eller lignende. sjekk også ebay for deler, og du kan lese beskrivelse på biler som er til salgs. Det står offte hva som er gjort med dem..... |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|