AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

ABS- problem
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=28617
Side 1 av 1

Forfatter:  jensen [ Ons 22. Okt 2025 12:05 ]
Innleggets emne:  ABS- problem

Hei. Har nå kjørt en stund med breake/ABS-lyset tent, og tenker nå å få gjort noe med det. Men hvor skal man begynne. Bremsene virker fint, men ikke ABS. Dette er en 93 Chevy van g20 med 4l60e girkasse. Har registrert at det er et hav av muligheter her. Dessverre bare OBD1 på denne, så den registrere ingen feil. Noen som har forslag her?

Forfatter:  noahh [ Ons 03. Jun 2026 11:41 ]
Innleggets emne:  Re: ABS- problem

Oftest er problemet ikke styreenheten, men hjulhastighetssensorene, ledningsnettet eller kontaktene deres. At bremsene fungerer normalt, men ABS-lampen lyser, betyr nesten alltid at systemet har deaktivert ABS på grunn av en feil i en sensor eller dårlig kontakt. Start med å sjekke ledningene ved hjulene og motstanden i sensorene. Hvis du trenger reservedeler, kan du kjøpe den på nett og spore frakt din i sanntid.

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/