AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 08:28

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 09. Jul 2017 23:12 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 09. Jul 2017 19:42
Innlegg: 5
Bosted: Sandnes
Hei.
Har en 73 transam som ikke er senket, men bilen er likevel lav under på grunn av at dekkenes størrelse er i nedre grense av hva som er tillatt (26" M/T), og i tillegg har den 3" eksosanlegg. Klaring fra dekk til skjerm bak er ca. 9 cm.
Ser at veldig mye pro-touring biler har dekk på ca. Denne høyden og likevel er senket slik at dekk er ca. Opp til hjulbuen. Lurer på hvordan dette lar seg gjøre ? Er dette biler som er ubrukelige på grunn av at de er så lave eller bruker de ovale eksosrør i mindre dimensjoner. Jeg syns det er for mye klaring til hjulbuer på bilen og tenker gå for dekk som er høyere (ca. Som originalt) og så kanskje senke litt.
Bilen i linken under er lav, men har likevel klaring under så vidt jeg kan se.
http://pontiachunters.com/wp-content/up ... _am-11.jpg


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Jul 2017 15:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Dekk skal jo være inni hjulbuen spør du meg. Må litt måling hit og dit til for å få det rett. Først vil jo størrelsen innvendig på skjermen diktere maks dekk størrelse, og så blir det å skaffe en felg som gjør at dekket havner der det må for å ikke bygge for mye ut eller inn. Du stiller også noen spørsmål som er relativt vanskelig å forstå og svare på, jeg skjønner feks ikke hva du mener med fra dekket opp til hjulbuen, dekket bør jo være inni..

Ta en titt under bilen og se om eksos kan flyttes høyere, så kan det senkes mer etter at eksosen er flytta.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Jul 2017 18:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 09. Jul 2017 19:42
Innlegg: 5
Bosted: Sandnes
Ja jeg mener jo høyden fra dekk og opp til hjulbuen når du ser på bilen fra siden.
Dekket skal jo være innenfor hjulbuen. Er 3" eksos på bilen nå som ikke kan heves noe, er så vidt klaring fra gulv. Men har funnet ut at jeg må bygge om litt på eksos for at det skal bli bra.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support