| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Myk bakende på Tahoe https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=26953 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | skogbjørn [ Ons 20. Apr 2016 20:02 ] |
| Innleggets emne: | Myk bakende på Tahoe |
Jeg har en 2001 Tahoe som jeg føler er myk i bakenden. Dvs at den sporer bak ved ujevn vei og ved kjøring med campingvogn kjennes den ut til å danse fra side til side. Jeg har fått et verksted til å se over, men de fant ikke noe galt med verken foringer eller hjullager. Noen som kan ha en idé om hva som kan være årsaken? Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Ons 20. Apr 2016 21:33 ] |
| Innleggets emne: | Re: Myk bakende på Tahoe |
Sporing i veien. Lastebiler lager spor, og sporvidden på tahoen bak passer ikke helt i begge spor, så den prøver å komme i begge samtidig. Når det kommer til campingvognen, så er den bare en forlengelse av bevegelsen i tahoen. Du har et par muligheter. start med å sjekke om du har lik sporvidde for å bak. hvis ikke, kan et par spacere bak hjelpe. Og hvis ikke du har slingrekule på campingvognen, vil jeg si at det er et absolutt must. En slingrekule har bremsebelegg inne i kulehansken, og med den økte friksjonen på kulen vil du få færre bevegelser fra campingvognen. Se på ALKO eller Winterhof. (Har selv Winterhof, og vil ikke bytte tilbake til originalt igjen!) |
|
| Forfatter: | skogbjørn [ Ons 20. Apr 2016 21:54 ] |
| Innleggets emne: | Re: Myk bakende på Tahoe |
Slingringen/sporingen er noe som har kommet over tid så det har ingenting med ulik sporvidde fram og bak. Det tyder mer på at hjulstillingen (hele akslingen eller et av hjulene) bak endrer seg når jeg kjører på ujevn vei eller ved belastning. Jeg har friksjonskobling på vogna og er enig i at pendelbevegelsen forsterker følelsen av at bakenden er myk. Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|