AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 02:25

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 01. Apr 2016 21:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 01. Apr 2016 21:09
Innlegg: 1
Hei! Har endelig fått tak i drømmebilen! Nemlig en 51 ford f1 pickup :) så til spørsmålet. Alt av understell må gåes over og vurderer sterkt å gå for noe litt mer moderne og med bedre kjøreegenskaper. Har noen tips og gode forslag til hva jeg bør gå for. Ser for meg å bruke alt fra samme donorbil for å forenkle jobben når bilen skal vises på BT. Takker for alle svar! :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 02. Apr 2016 09:02 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Letteste er å montere en Mustang II forstilling, da de som regel blir godkjent av SVV.
Men det første du gjør, er å lage en overordnet plan, og søker om ombygging.

Har hørt rykter om at "Clipping" og "C-notch" nå er blitt lov, men har ikke fått det bekreftet.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Apr 2016 09:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Trafikkstasjonen i Kristiansand godkjente M II forstilling på rodden min på grunnlag av mail jeg skaffet fra produsenten i USA, Fat Man Fabrication.

Fat Man er kjent for å lage M II forstilling til svært mange forskjellige biler, og har sikkert et kit også for din bil.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Apr 2016 16:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:09
Innlegg: 244
Bosted: Fredrikstad
C-notch har jeg _hørt_ er ok, hvis rammedel etter notch ikke skal være bærende for hjulopphenget. Altså biler med skrufjærer går greit, bladfjærer går ikke. Ta dette med et par hekto salt, og jeg antar også biler nyere enn 1/1-1971 er trøbbel mtp dette.

Noen som vet mer om dette? Bør kanskje starte egen tråd, hvis det ikke finnes.

_________________
Christian
'62 Chevrolet Chevy II
'67 Chevrolet Bel Air
'70 El Camino
'71 Chevrolet C10
'55 Ford F620


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support