AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 07:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 06. Mai 2015 10:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
Blir jeg demonterer dette og setter tilbake OE, forventer meg at Sarpsborg Motor tar dette tilbake siden det ikke er plug and play slik det står. Er jo farlig å ha bremsepedalen 10cm lengre bak enn gasspedalen også, er sikkert noe regler på dette.

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Mai 2015 15:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Synd det ikke passa! Men har desverre inntrykk av at en del "bolt on kit" fra statene krever litt tilpassing. Da det er så mange modellvarianter ute å går.

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Mai 2015 15:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
Virker ikke som om at gutta på Sarpsborg motor er så intrisert noe mer heller men dette var faktisk årsaken til at jeg skulle velge en Norsk forhadler for og få god hjelp men er det virkelig verdt å betale så mye mer i Norge tro ?

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Mai 2015 16:18 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Hvis det ikke står noe sted i beskrivelsen at man må påregne tilpassing, og de har sagt det skal være bolt on, synes jeg de bør kunne ta det i bytte. Ihvertfall kunne gi deg noen slags refusjon...

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Mai 2015 16:19 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Da har de jo solgt noe annet enn det du har ment å kjøpe.

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Mai 2015 20:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
Fikk mye gode tips av Kenneth Solberg via Facebook, han hadde samme problem selv på sin 60 modell så jeg har gjort litt som han nå men jeg må jobbe mer for og finne ut om jeg får gjort noe med pedalvandringen, fikk bygd om litt i kveld nå så jeg får bilen i park igjen :) kjørte noen meter men merket at bremsepedalen ikke kan stå slik, da kommer jeg til og kjøre på noe snart.

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Mai 2015 21:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Jun 2009 17:52
Innlegg: 194
Bosted: kvinesdal
Bilde av calipere montert?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=fXAUGpy76ZE


http://www.youtube.com/watch?v=2-P75SZ6 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=RUyDkTuLKF4

http://www.youtube.com/watch?v=jscs58hMidc


OLD CHEVY`S NEVER DIE`S-THEY JUST GO FASTER


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Mai 2015 08:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Hovedsylinderen "må" benkluftes, blir ikke bra ellers, blir luft i bunn av sylinderen du ikke får ut uansett hvor mye man ellers lufter. Disse bremsekitene er skjelden eller aldri reelt bolt on, må regne med noe tilpasninger med slegge, sveis og vinkelsliper. Dette som er en del av hobbyen, er det ikke \:D/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Mai 2015 09:19 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
Får vel bare ta ut og prøve dette da http://www.denlorstools.com/home/dt1/page_7445/automotive_brake_bleeding_exclusive_tech_article.html

Jeg har kjørt igjennom 2-3 liter nå på alle niplene og ikke sett en luftboble komme så hvor denne lufta kan befinne seg lurer jeg på.
Erfaringsmessig så bruker pedalen og fjære en del når det er luft i systemet men pedalen en knall hard.

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Mai 2015 16:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
Hadde litt av det samme problemet da jeg byggde om min bil til skiver, etter mange liter og mye om og men, fant jeg ut at det var luft som bare flyttet litt på seg i caliperene.

Løsningen ble å lufte mere og utrolig sakte bevegelser på pedalen, både når du slipper den ut og når du trykker den inn

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Mai 2015 21:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Håper du får fikset dette! Bremselufting kan være en bitch.

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Mai 2015 22:29 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Hvordan kommer pedalen for langt bak? Den skal jo stoppe i bremselysbryter og en gummibuffer.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Mai 2015 23:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Vi som har vært i gamet en stund v et at slike ting aldri passer dønn uansett hvormye de skryter på seg bolt on.

Høres ut som du har en justeringsjobb her.

Gaffelen bremsepedalen festes til inne i bilen kan jo justeres ut og inn. Bremsepedalen skal havne på samme høyde som før.

Staget mellom bremseservoen og hovedsylinderen må som oftest justeres inn selv om det kom som en sammenskrudd del. Senest i dag måtte jeg justere ut et slikt stag på et kit jeg monterte på en 66 Cadillac. Ble lav pedal ellers.

Hovedsylinderen burde vært benkluftet før montering. Men er pedalen hard og ikke fjærende høres det ikke ut som luft er problemet.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Mai 2015 07:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
streetracer skrev:
Hvordan kommer pedalen for langt bak? Den skal jo stoppe i bremselysbryter og en gummibuffer.


Jeg måtte justere staget fra pedal til bremsekraftforsterkeren på max samt å flytte det lengre ned på pedalen, måtte ta bort gummibufferen og flytte bremselysbryteren bakover også for og få pedal.

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Mai 2015 08:51 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Prøv å benklufte hovedsylinderen så får du nok pedal, har et bremsekit til 2500,- (Kinavare) på 56n min, tråkker pedalen inn 2-3 cm og har full brems. Hvis du må tråkke pedalen nesten i gulvet for å få bremser noe feil. Er nesten umulig å få ut lufta i hovedsylinderen uten å benklufte (dette kan du gjøre når den står i bilen) er som regel og med plastnipler til dette i kitene. Om du trykker 100 liter bremsevæske igjennom hele systemet, og ren væske kommer ut av alle niplene, så kan det godt være luft i sylinderen. Da får du lav pedal og klør deg i huet over hva som er feil.
(Som regel er det 2 hull på bremsepedalen, staget øverste hull hvis du ikke har bremsekraftforsterker, og nederste hull hvis du har)

https://www.youtube.com/watch?v=9bEPrO99B5A


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support