| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| får ikke av tromlene på g30... https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=25723 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | esbandos [ Tir 11. Nov 2014 21:51 ] |
| Innleggets emne: | får ikke av tromlene på g30... |
Hei. Har en 1994 g30 med abs. Jeg får ikke av tromlene bak. Sitter som støpt. Den sitter rundt navet. Har peøvd med varme, slegge etc.. Er det noen som har noen lure tips? Bremsene har jeg skrudd av det jeg klarte på justerskruen. Grunnen til at jeg skal ta av tromlene, er at den låser bakhjulene med en gang jeg beveger foten over på bremsa. Begynner å bli lei av å sitte med nesa oppi frontruta hver gang jeg bremser. Regner med det kun er bremsestøv som er årsaken. Har en abs feil også, lyser i ABS - ANTILOCK-lyset, men tviler på at det har noe med dette problemet å gjøre? |
|
| Forfatter: | meduza18 [ Tir 11. Nov 2014 23:22 ] |
| Innleggets emne: | Re: får ikke av tromlene på g30... |
Prøvd med to slegger? Legg den ene sleggen på flatsida på tromlen og bruk den andre sleggen til å slå på sleggen, får en rekyl effekt då. |
|
| Forfatter: | esbandos [ Tir 11. Nov 2014 23:54 ] |
| Innleggets emne: | Re: får ikke av tromlene på g30... |
Prøvd det også ja.. Sitter som sveist omtrent.. Har ikke klart å rikka den en tiendedel engang. |
|
| Forfatter: | Sturmtiger [ Ons 12. Nov 2014 01:01 ] |
| Innleggets emne: | Re: får ikke av tromlene på g30... |
Større slegge. Mine satt jævlig fast også, bare ta muttrene på igjen studsene så de ikke blir ødelagt vis du bommer på trommelen. PS: Dynk studsene me crc/wd40 osv, også snu trommelen 180 grader og dynk dem igjen så det blir vått inni. |
|
| Forfatter: | Camarogeddon [ Ons 12. Nov 2014 15:30 ] |
| Innleggets emne: | Re: får ikke av tromlene på g30... |
Vi hadde en sub en gang hvor tromlene satt som du beskriver, dønn fast. Løsningen ble avdrager på trommelen med skruen i senter, da kom de. Du trenger en skikkelig svær avdrager, men det fungerer. Alternativet er jo å sveise noe sammen selv, en toarmet avdrager med senterbolt skulle jo være mulig å lage forholdsvis enkelt av noe skrapstål og et sveiseapparat.. -Camarogeddon |
|
| Forfatter: | dvil [ Ons 12. Nov 2014 16:55 ] |
| Innleggets emne: | Re: får ikke av tromlene på g30... |
Mange (gode?) forslag til avdrager på Youtube. Her er en: https://www.youtube.com/watch?v=-5gqouXo_q8 |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|