AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 01:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 11. Nov 2014 21:51 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 15. Mai 2008 00:54
Innlegg: 134
Bosted: Harstad, Troms
Hei. Har en 1994 g30 med abs. Jeg får ikke av tromlene bak. Sitter som støpt. Den sitter rundt navet. Har peøvd med varme, slegge etc..

Er det noen som har noen lure tips? Bremsene har jeg skrudd av det jeg klarte på justerskruen.

Grunnen til at jeg skal ta av tromlene, er at den låser bakhjulene med en gang jeg beveger foten over på bremsa. Begynner å bli lei av å sitte med nesa oppi frontruta hver gang jeg bremser. Regner med det kun er bremsestøv som er årsaken.

Har en abs feil også, lyser i ABS - ANTILOCK-lyset, men tviler på at det har noe med dette problemet å gjøre?

_________________
1998 Suburban 5,7 Vortec 4x4 - Familieracer'n
1994 G30 6,5D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 11. Nov 2014 23:22 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 08. Des 2012 19:39
Innlegg: 111
Prøvd med to slegger? Legg den ene sleggen på flatsida på tromlen og bruk den andre sleggen til å slå på sleggen, får en rekyl effekt då.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 11. Nov 2014 23:54 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 15. Mai 2008 00:54
Innlegg: 134
Bosted: Harstad, Troms
Prøvd det også ja.. Sitter som sveist omtrent.. :P
Har ikke klart å rikka den en tiendedel engang. :(

_________________
1998 Suburban 5,7 Vortec 4x4 - Familieracer'n
1994 G30 6,5D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Nov 2014 01:01 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Større slegge.

Mine satt jævlig fast også, bare ta muttrene på igjen studsene så de ikke blir ødelagt vis du bommer på trommelen.
PS: Dynk studsene me crc/wd40 osv, også snu trommelen 180 grader og dynk dem igjen så det blir vått inni.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Nov 2014 15:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 11. Okt 2007 22:33
Innlegg: 501
Bosted: Skien
Vi hadde en sub en gang hvor tromlene satt som du beskriver, dønn fast.

Løsningen ble avdrager på trommelen med skruen i senter, da kom de. Du trenger en skikkelig svær avdrager, men det fungerer. Alternativet er jo å sveise noe sammen selv, en toarmet avdrager med senterbolt skulle jo være mulig å lage forholdsvis enkelt av noe skrapstål og et sveiseapparat..

-Camarogeddon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Nov 2014 16:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 14. Jun 2006 08:40
Innlegg: 192
Bosted: Skedsmo
Mange (gode?) forslag til avdrager på Youtube. Her er en:
https://www.youtube.com/watch?v=-5gqouXo_q8

_________________
1989 Astro CL 4WDprosjekt/delebil? Til salgs
1989 Astro V8 TPI prosjekt. Godkjent. Til salgs
1992 Astro AWD shorty
2004 Astro AWD LPG


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support