AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. tips?
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=25271
Side 1 av 1

Forfatter:  coilen [ Ons 23. Jul 2014 06:46 ]
Innleggets emne:  ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. tips?

hei

Eg ønsker og få bedre styre egenskaper på mi 67 chevelle.
Eg har hørt man kan bruke deler i fra corvette er usikker på årsmodell. noen som vet?

Er det noen av dere som har forbedret dette før?
Eg ønsker tips eller hvordan dere har gjort det?

Forfatter:  Ventura72 [ Tor 24. Jul 2014 21:26 ]
Innleggets emne:  Re: ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. ti

Spørs hvor heftig du skal gjøre dette? Rørarmer, polyforinger, tannstang, coilovers osv.

Forfatter:  coilen [ Fre 25. Jul 2014 06:49 ]
Innleggets emne:  Re: ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. ti

eg håpte på og kvitte meg med styre snekka og få på ei tanstang iførste omgang.

Forfatter:  Ventura72 [ Søn 27. Jul 2014 09:36 ]
Innleggets emne:  Re: ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. ti

Ikke dumt å få byttet ut snekka, det finnes flere bolt on kit til dette.
F.eks http://www.summitracing.com/int/search/ ... radle-kits

Forfatter:  rokkern [ Man 28. Jul 2014 02:19 ]
Innleggets emne:  Re: ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. ti

Lee steering box med 12,7;1 ratio fungerer utmerket.

Forfatter:  Olav [ Søn 03. Aug 2014 18:25 ]
Innleggets emne:  Re: ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. ti

Ta deg et søk på Pro-Touring.com eller Lateral-G så får du svar..... Ikke noe vits å bytte til tannstang når ikke det er problemet....

Forfatter:  coilen [ Man 15. Sep 2014 04:56 ]
Innleggets emne:  Re: ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. ti

Har du noen tips til hva eg kan søke etter på disse sidene Olav?

Dette er problemene eg har: eg må sitte og jage på rattet når eg kjører.
kjører eg på ein veg med hjulspor i så plutselig skyter den seg ut av hjulsporene.

Så det vill vel igrunnen ikkje hjelpe med ei tannstang.

Er det noen gode tips til hva som gjør dette?

Forfatter:  Olav [ Man 15. Sep 2014 08:29 ]
Innleggets emne:  Re: ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. ti

1- Foringer må være OK
2- Parallell stag og hjelpe snekke må være OK
3- Hjulvinkler må være for radialdekk og ikke diagnoal dekk som orginalt. f.eks -1* camber,+5* caster 1/16" toe in


Om dette ikke gir deg ønskede resultat, eller forstillinga er utslitt kan du vurdere å skifte ut deler. Om du har "Pro-Touring" ambisjoner så er mulighetene mange...

Olav

Forfatter:  grogei [ Man 15. Sep 2014 09:12 ]
Innleggets emne:  Re: ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. ti

Jeg støtter Olav 100% få sjekket understellet ditt 100% før du går I innkjøp av masse dyre deler.

se litt hva type dekk du har osv. ofte hjelper det med en ny snekke, friske deler og bra 4 hjuls kontroll

Men det er også 1 ting som man må være litt obs på. det er de Nye reglene som er kommet I forbindelse med EU kontrollen, jeg har fått en del folk/biler på besøk som har fått mangel grunnet ombygd motor/forstilling osv. med henvisning til biltilsyne. biltilsyne gidder ikke prøve bilen, de bare spørr etter papirer om det er påmontert utstyr som er beregnet og godkjent til denne bilen. ofte ender det at man må søke til SFOOR, har man da montert en tannstang som det star Racing only på monteringsanvisningen. ja da star man der med en ikke godkjent bil. Så jeg vil anbefale å ha fin dialog med SFoor og ditt lokale biltilsyn.

Forfatter:  Chevy63 [ Tir 16. Sep 2014 07:30 ]
Innleggets emne:  Re: ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. ti

grogei skrev:
Jeg støtter Olav 100% få sjekket understellet ditt 100% før du går I innkjøp av masse dyre deler.

se litt hva type dekk du har osv. ofte hjelper det med en ny snekke, friske deler og bra 4 hjuls kontroll

Men det er også 1 ting som man må være litt obs på. det er de Nye reglene som er kommet I forbindelse med EU kontrollen, jeg har fått en del folk/biler på besøk som har fått mangel grunnet ombygd motor/forstilling osv. med henvisning til biltilsyne. biltilsyne gidder ikke prøve bilen, de bare spørr etter papirer om det er påmontert utstyr som er beregnet og godkjent til denne bilen. ofte ender det at man må søke til SFOOR, har man da montert en tannstang som det star Racing only på monteringsanvisningen. ja da star man der med en ikke godkjent bil. Så jeg vil anbefale å ha fin dialog med SFoor og ditt lokale biltilsyn.

Da tror jeg flere enn meg får et forklaringsproblem på EU kontrollen, med tanke på motor.
Hva står det egentlig i den nye EU kontrollen, og har de allerede begynt å praktisere den?

Forfatter:  kimosabi [ Fre 19. Sep 2014 10:44 ]
Innleggets emne:  Re: ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. ti

Jeg snakka med PonyParts og de anbefalte noen produsenter mer enn andre mtp. dokumentasjon og godkjenning. Kan være greit å snakke med de før man kjøper.

Forfatter:  grogei [ Fre 19. Sep 2014 19:34 ]
Innleggets emne:  Re: ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. ti

Smog skrev:
grogei skrev:
Jeg støtter Olav 100% få sjekket understellet ditt 100% før du går I innkjøp av masse dyre deler.

se litt hva type dekk du har osv. ofte hjelper det med en ny snekke, friske deler og bra 4 hjuls kontroll

Men det er også 1 ting som man må være litt obs på. det er de Nye reglene som er kommet I forbindelse med EU kontrollen, jeg har fått en del folk/biler på besøk som har fått mangel grunnet ombygd motor/forstilling osv. med henvisning til biltilsyne. biltilsyne gidder ikke prøve bilen, de bare spørr etter papirer om det er påmontert utstyr som er beregnet og godkjent til denne bilen. ofte ender det at man må søke til SFOOR, har man da montert en tannstang som det star Racing only på monteringsanvisningen. ja da star man der med en ikke godkjent bil. Så jeg vil anbefale å ha fin dialog med SFoor og ditt lokale biltilsyn.

Da tror jeg flere enn meg får et forklaringsproblem på EU kontrollen, med tanke på motor.
Hva står det egentlig i den nye EU kontrollen, og har de allerede begynt å praktisere den?


Å ja denne har dem startet å praktisere. 2014 men varierer nok litt fra verksted til verksted.

Jeg har ikke kontroll skjema her, men går ut på ombygging av understell. karosseri, og motor. blir market 2 feil og må som regel vises Statensvegvesen.

Forfatter:  rokkern [ Lør 20. Sep 2014 19:18 ]
Innleggets emne:  Re: ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. ti

Har pro touring understell på min.
Spc øvre armer
Howe ball joints
Spc fjærer foran og bak
Chris alston chassiworks justerbare dempere
Hellwig stab stag foran og bak
Currie currectrac øvre og nedre armer bak
Lee 670 12,7:1 styresnekke m

Syns oppsettet fungerer overraskende bra. Tror det blei 40-50 tusen.

Hvis du ikke vil gå så langt så anbefaler jeg demperne og styresnekka. Øvre armene og howe ball jointsene er også viktig hvis du skal kjøre hardt i sving. Om du bare skal putre avgårde men vil ha følelsen av en mer stabil bil så trenger du kanskje ikke dem.

Forfatter:  coilen [ Lør 01. Nov 2014 06:05 ]
Innleggets emne:  Re: ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. ti

Olav gider du og forklare litt om hjulvinkler du skrev her? (3- Hjulvinkler må være for radialdekk og ikke diagnoal dekk som orginalt. f.eks -1* camber,+5* caster 1/16" toe in)
kva er camber, caster og toe in ?

Forfatter:  Olav [ Lør 08. Nov 2014 22:30 ]
Innleggets emne:  Re: ønsker og få bedre styrings egnskaper på Chevelle 67. ti

Greit forklart....
http://paul94-gbs-zero-build.blogspot.n ... nsion.html

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/