AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

fatman fabrications understell
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=23852
Side 1 av 2

Forfatter:  57Buick [ Tir 05. Nov 2013 23:19 ]
Innleggets emne:  fatman fabrications understell

Hei..

Er det noen som har prøvd fatman fabrications understell? http://www.fatmanfabrications.co/produc ... g-ii-kits/
Og eventuelt godkjent dette i norge?...

Kunne tenkt meg det på min 1957 Buick. (linken under vilser bilde av en 57 Buick med dette oppsete)
http://www.fatmanfabrications.co/produc ... ame-stubs/

Forfatter:  grogei [ Tir 05. Nov 2013 23:37 ]
Innleggets emne:  Re: fatman fabrications understell

Har det på 1965 mustang. inga problem med godkjenningen
betalte 1200 dollar med power rack and pinion og ekstra stor bremseskiver, med både slisser og hull

Forfatter:  57Buick [ Tir 05. Nov 2013 23:39 ]
Innleggets emne:  Re: fatman fabrications understell

Okay, Detter er førstegangs registrering i norge.. Men har kansje ikkje nokko å si?

Forfatter:  grogei [ Tir 05. Nov 2013 23:42 ]
Innleggets emne:  Re: fatman fabrications understell

57Buick skrev:
Okay, Detter er førstegangs registrering i norge.. Men har kansje ikkje nokko å si?


Bevaringsverdig i vognkorte ?. vist ikke går det som regel heilt fint

Forfatter:  57Buick [ Tir 05. Nov 2013 23:45 ]
Innleggets emne:  Re: fatman fabrications understell

Biler er IKKJE registrert i norge... (ENDA)
Kan eg da sette på sånt understell føre registrering? å få den godkjent, eller må bilen være nesten 100% orginal?

Forfatter:  grogei [ Tir 05. Nov 2013 23:53 ]
Innleggets emne:  Re: fatman fabrications understell

Heilt greit

Kan såklart ikke konkurere med 4000 dollar understellene i fra http://www.ebay.com/itm/Brand-New-TCI-6 ... 13&vxp=mtr

eller mange andre typer understell. men er man hva man får så er det bra valutta for pengene
Jeg måtte skifte til litt andre type endeledd, for å ungå bump styring.
Men vet ikke helt hvordan det blir på din bil.

Finnes nok mange råe forstillinger til din bil, det jeg så på var

Større plass i motor rom. servo styring, skivebremse kit, nye foringer osv. til kun 1200 dollar og bedre kjøre egenskaper en hva jeg hadde. så valget mitt var enkelt.

Forfatter:  grogei [ Tir 05. Nov 2013 23:56 ]
Innleggets emne:  Re: fatman fabrications understell

57Buick skrev:
Biler er IKKJE registrert i norge... (ENDA)
Kan eg da sette på sånt understell føre registrering? å få den godkjent, eller må bilen være nesten 100% orginal?


Du skal egentlig søke om lov. hør med Amcar.no dem hjelper deg med søknad. mange har montert først og spurt etterpå og fått godkjent.

Forfatter:  57Buick [ Ons 06. Nov 2013 00:04 ]
Innleggets emne:  Re: fatman fabrications understell

Okay...

det er jo billigere og kjøpe det understelle der en og bygge opp det orginale i gjen. Så har værtfall lyst og satse på det ;=)

Så i gjenn takk får gode svar og råd =)

Forfatter:  v8power [ Ons 06. Nov 2013 00:32 ]
Innleggets emne:  Re: fatman fabrications understell

Treffer du på en "dokumentasjonsnisse" hos tilsynet sliter du. Jeg ville satt det på etterpå. Du skal jo ikke på pkk likevel.

Forfatter:  57Buick [ Ons 06. Nov 2013 03:11 ]
Innleggets emne:  Re: fatman fabrications understell

Hær er sette.. http://www.ebay.com/itm/FATMAN-54-59-BU ... 4080wt_932

Det omfatter støre modifikasjoner i ramma, å det er vell ikkje heilt gunstig med tanke på førstegangs-REG ? eller??

Forfatter:  59 Coronet [ Ons 06. Nov 2013 08:12 ]
Innleggets emne:  Re: fatman fabrications understell

Jeg tror du vil slite litt om du kommer til tilsynet med dette.
Ser ut som om det er bygd som en "subframe" og det liker de dårlig.
Snakk med Amcar,og de vil hjelpe deg,de sitter på kompetansen,og de deler den også,med glede =D> =D> =D> :mrgreen:
Så de vet om dette vil gå,eller gjør sånn som mange gjør,vis først,bygg etterpå :mrgreen:

Forfatter:  grogei [ Ons 06. Nov 2013 08:52 ]
Innleggets emne:  Re: fatman fabrications understell

send en mail til
http://www.ebay.com/itm/1964-1966-FORD- ... 43&vxp=mtr

Jeg har totalt kjøpt 4 kit fra dem, første bestillingen rotet dem litt med, de neste gikk smertefritt, hyggelige folk å prate på telefon med. kan godt hende dem har til din bil..
Du får ikke en gang Tannstang styring til den prisen. Jeg har hadd oppe tannstanga, for å se inni og var ikke noe plast, som jeg har funne på enkelte andre.
Det var også drop spindler. men alt kan bestiller hver for seg.
Husk å kjøp stabilisator stag.
Ikke forvent deg noe racer bil. men funker fint for de småe mustangene. såklart ikke like bra styre egenskaper som en bil fra 2013, men bedre en min 1965

Nå er vel den du ser på ferdig sveist i sammen, som en ny ramme, da vet jeg ikke hvordan det er med godkjenning, men finnes norsk forhandler, så hør med dem.

Forfatter:  57Buick [ Ons 06. Nov 2013 19:21 ]
Innleggets emne:  Re: fatman fabrications understell

Okay...

Hvem forhandler dette i norge da?

Forfatter:  AW-100 [ Ons 06. Nov 2013 19:57 ]
Innleggets emne:  fatman fabrications understell

http://www.fatmanfab.no ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forfatter:  57Buick [ Ons 06. Nov 2013 20:18 ]
Innleggets emne:  Re: fatman fabrications understell

AW-100 skrev:
http://www.fatmanfab.no ?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Sendt mail til dom, er det flere forhandlere??

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/