AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Flytting av tannstang, for å få plass til mere motor. ????
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=23734
Side 1 av 1

Forfatter:  grogei [ Tor 17. Okt 2013 23:13 ]
Innleggets emne:  Flytting av tannstang, for å få plass til mere motor. ????

For å få plass til større motor måtte festene til tannstanga bygges litt om.
slik at den kommer lengre fram og lengre ned.

Lengre ned kan kompanseres med justerbare bump steer endeledd, på samme måte som når man senker en bil, med å montere kontere fjærer
Men det jeg lurer på vil flyttingen framover ha noe stor innvirkning? eventuelt Hvilke? det er snakk om ca 1cm lengre fram

Vedlegg:
tannstang.jpg
tannstang.jpg [ 76.73 KiB | Vist 2336 ganger ]

Forfatter:  v8power [ Tor 17. Okt 2013 23:19 ]
Innleggets emne:  Re: Flytting av tannstang, for å få plass til mere motor. ?

Flytting framover vil påvirke Akkermannsvinkel litte grann som handler om spredningen i sving. Men det er jo ikke sikkert de har lagt noe vekt på dette de som har montert tannstangen i første omgang, så ikke sikkert det blir noen forskjell.Kansje stemmer det bedre etter flytting?

Forfatter:  grogei [ Fre 18. Okt 2013 02:35 ]
Innleggets emne:  Re: Flytting av tannstang, for å få plass til mere motor. ?

Takker

Det har du helt rett i. ønsker jo ingen drifting bil med 0 Akkermannsvinkel

skal sjekke det opp. desverre er det såklart ingen justeringsmuligheter på armen som enneledde står fast i. det er jo hele klompen, men alt kan jo sveises om. men må først se om det utgjør mye.

Takk for hjelpen

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/