| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Ombygging av styring på 54 Olds https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=231 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | kustomchry [ Ons 22. Mar 2006 00:33 ] |
| Innleggets emne: | Ombygging av styring på 54 Olds |
I forbindelse med motorbytte fra orginal Rocket til 350 Chevy ser det ut til at det blir plassproblemer med den orginale servosnekka. Noen som har tips om hva som kan brukes?? Hadde helst ønsket tannstang istedenfor, og har hørt at mange roddere bruker Saab tannstang. Noen her som vet noe mere om det?? |
|
| Forfatter: | kustomchry [ Fre 31. Mar 2006 14:43 ] |
| Innleggets emne: | |
Har funnet en annen løsning på motorfester, så da kan jeg bruke den originale snekka. I allefall til å begynne med..... |
|
| Forfatter: | leaded [ Søn 03. Des 2006 02:14 ] |
| Innleggets emne: | Tannstang? |
på http://home.no.net/leaded finner du noen tips om hvordan endre til tannstang på en 1950 Chevy. En utrolig endring tl det bedre !! Der finer du også linker til leverabdører av kit. Brukte selv Opel Calibra/Vectra tannstang som også er levert i SAAB, Olds og noe annet amerikanske greier... |
|
| Forfatter: | kustomchry [ Man 04. Des 2006 13:42 ] |
| Innleggets emne: | |
Har handlet en tannstang fra en 85 kadett, for se om det går å tilpasse. Har jo snekka plassert bak forstillinga, så da fant jeg ut at denne burde gå. Den er også ganske kort, så jeg tror jeg skal slippe "bumpsteer". Foressten en kool kustom du har der leaded |
|
| Forfatter: | pontchief [ Man 04. Des 2006 15:34 ] |
| Innleggets emne: | |
Litt off topic Jeg likte den Chevyen din ,"leaded" Du skulle ha representert deg her og lagt ut noen bilder. Har selv veldig sansen for customs,holder på med en 57 Olds som blir mild custom. Er din bil,en gammel Norsk custom? |
|
| Forfatter: | leaded [ Man 04. Des 2006 23:10 ] |
| Innleggets emne: | RE: |
Takker for positive tilbakemeldinger! Yep...Kadettstanga kan være mulig å bruke, hvis den har koblinga til styrestaga på midten! Hvis ikke må den stemme overens med ca. målet mellom/ i "vinkelen" fra bærebrufeste til andre siden,samme plass. Muligens kan tipsa om min konvertering hjelpe deg, kanskje noe av teksten om "Re: 51 Chevy Coupe steering" på techsiden også. Finnes desverre lite om emnet, noe jeg har opplevd etter alle mailene fra hele verden. Ellers er chevan ikke en orginal gammel custom, men påbegynt ombygging for mange år siden, fantes vel bilder av denne i AMCAR på midten/slutten av -80 tallet, allerede da modifisert. Presentasjon skal jeg nok ordne, den kommer etterhvert. Mulig ferdig produkt?
Stadie for et år siden:
|
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|