| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Trenger hjelp til valg av innpress! https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=22467 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | stiban [ Ons 10. Apr 2013 21:09 ] |
| Innleggets emne: | Trenger hjelp til valg av innpress! |
Hei. Sitter å tenker på å kjøpe felger til g30`en min fra USA. Vil ha 16#10" felger bak, og 16#8" felger foran. Men lurer litt på hvilket innpress som passer best i disse dimensjonene. Vil ikke kjøpe noe, som viser seg at tar borti både her og der når de kommer til norge. Noen som har erfaring med dette? MVH Stian |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Ons 10. Apr 2013 22:23 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger hjelp til valg av innpress! |
Skal en legge ned mange 1000 i nye felger og dekk, kan det kanskje være verdt å bruke 7-800 kr på et slik apparat først og sjekke hva som passer best: http://www.summitracing.com/parts/php-01201/overview/ Et bedre bilde av samme verktøyet: http://www.ebay.com/itm/Percys-01201-Wh ... cf&vxp=mtr |
|
| Forfatter: | stiban [ Ons 10. Apr 2013 22:30 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger hjelp til valg av innpress! |
Det var et genialt apparat. Men står at den bare passer til 4 og 5 bolt. Men håper fortsatt at noen har erfaring å kan hjelpe meg med riktig innpress |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Tor 11. Apr 2013 08:20 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger hjelp til valg av innpress! |
Kjør inn på din lokale dekksjappe, og hør om de kan hjelpe dig! Ofte har de slike verktøyer liggende! |
|
| Forfatter: | streetracer [ Tor 11. Apr 2013 09:12 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger hjelp til valg av innpress! |
Denne er gratis Vedlegg: wheelspace.jpg [ 11.04 KiB | Vist 3693 ganger ] http://www.superchevy.com/technical/cha ... ewall.html Men husk at en 10 toms felg er 11 tommer utvendig, og at us felger ofte måler backspace, fra anlegg trommel/skive til innerste kant. En 10 tom felg med 0 innpress (like mye ut og inn) har ca 5.5 tom backspace. 5.5+5.5=11 utvendig. |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Tor 11. Apr 2013 10:02 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger hjelp til valg av innpress! |
Det greie med apparatet er at det også tar hensyn til dekket. Er vel oftest dekket som tar i skjermen, ikke felgen. Å borre opp ekstra for 6 bolt-mønster er sikkert ikke store jobben. Men en tommestokk først, vil selvsagt gi en pekepinn. Husk også at felgdiameteren måles innenfor "leppa" nede på kanten der innerste ringen på dekket ligger an. Derfor vil en 16 toms felg måle ca 17 tommer i ytterdiameter. Dette, sammen med opplysningen i forrige innlegg, gjør at felgen bygger ca 0,5 tommer lengre inn en innpress/backspace tallet indikerer, pluss 0,5 tommer mer oppover enn diameter tallet indikerer. |
|
| Forfatter: | stiban [ Tir 16. Apr 2013 15:57 ] |
| Innleggets emne: | Re: Trenger hjelp til valg av innpress! |
Er det ingen som har hatt selv, ellet kjenner noen som har hatt 16×10" felger på en g30.? |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|