AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

-72 Camaro: ettermarkeds "sub-frame" og godkjenning?
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=22243
Side 1 av 1

Forfatter:  Peer [ Søn 17. Mar 2013 15:28 ]
Innleggets emne:  -72 Camaro: ettermarkeds "sub-frame" og godkjenning?

Hei.

Noen som har erfaring og tips for å få godkjent bytte til ny ettermarkeds sub-frame på 2.gen Camaro?
Blir jo tannstangstyring, wilwodd bremser, coil-overs o.s.v., så regner med trøbbel på neste EU hvis dette ikke er ført inn i vognkort. På deler fra USA så finnes det jo ikke noe TÜV papirer, eller annen "dokumentasjon". Så hva gjør jeg videre?
Og til info: Sub-frame er ikke handlet ennå, men prøver å sette meg inn i problemstillingen.

Leste om en 68-69 Mustang i Amcarfor noen måneder siden, som dette var godkjent på, så det er kanskje ikke helt umulig?

Alle innspill mottas med takk.
Og har prøvd å søke først, men fikk dårlig match.

Mvh Per

Forfatter:  grogei [ Søn 17. Mar 2013 15:38 ]
Innleggets emne:  Re: -72 Camaro: ettermarkeds "sub-frame" og godkjenning?

Hei

Vist du skal ha det godkjent i vognkortet er det nesten bare 1 vei å gå.

starte med mail til Amcar.no,

Nye reglene hjelper deg mye, vil dette bli godkjent i et annet EU/EØS land, må dem godta det i Norge. , så enkelte drar først til søta bror og får godkjenningspapirer på ombyggingen, for så hjem til Norge. men ta en prat med teknisk avdeling på amcar oppgi ditt medlems nr og du får ganske kjapt svar på hvordan du skal gå fram, eventuelt hva som kan være godkjent og hva som ikke kan være godkjent.

Vet noen er merket racing only, å da sier det stop.

Her inne blir det desverre alt for mange synsinger.

Forfatter:  AW-100 [ Søn 17. Mar 2013 15:52 ]
Innleggets emne:  Re: -72 Camaro: ettermarkeds "sub-frame" og godkjenning?

Problemet med Sverige er desverre at de er restriktive med å skrive i vognkort. De sier bare "det er greit tut og kjør", og da er du like langt... Mye morsomme biler som er "road worthy" i Sverige som du aldri får på norske skilter...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forfatter:  v8power [ Søn 17. Mar 2013 16:19 ]
Innleggets emne:  Re: -72 Camaro: ettermarkeds "sub-frame" og godkjenning?

Begynn med å søke til biltilsynet. Utrolig mye som har blitt godkjent så lenge du er ydmyk nok og tilsynet tror at det er de som bestemmer.

Forfatter:  Peer [ Søn 17. Mar 2013 17:53 ]
Innleggets emne:  Re: -72 Camaro: ettermarkeds "sub-frame" og godkjenning?

Takker for svar.

Planen var å få dette innført i vognkort. Synes det er greit at så omfattende modifikasjoner er godkjent, da man fort kan slite en del ved en eventuell krasj o.s.v.
Samtidig med sub-frame, er også 4-link og 9" Ford bak, TKO-600 man.kasse, samt ny LS helalu på trappene :-)

Så da blir det først mail eller telefon til Amcar, deretter besøk på trafikkstasjonen, og så en eventuell søknad til SFOOR.
Fant link til søknadskjema SFOOR her

Fortsettning følger......

Forfatter:  v8power [ Søn 17. Mar 2013 22:44 ]
Innleggets emne:  Re: -72 Camaro: ettermarkeds "sub-frame" og godkjenning?

Er bilen opprinnelig norsk eller flyttegodsimportert? Hvis den er importert som bevaringsverdig sliter du med så mye ombygginger på en 72 modell.

Forfatter:  Peer [ Man 18. Mar 2013 12:08 ]
Innleggets emne:  Re: -72 Camaro: ettermarkeds "sub-frame" og godkjenning?

v8power skrev:
Er bilen opprinnelig norsk eller flyttegodsimportert? Hvis den er importert som bevaringsverdig sliter du med så mye ombygginger på en 72 modell.


Tatt inn fra Sverige i sin tid, men ingen påskrift i vogn-kort at det er "bevaringsverdig...." o.s.v.
Men har skjønt at på -72 og nyere KAN det bli vanskelig.

Per

Forfatter:  keem [ Fre 26. Apr 2013 22:46 ]
Innleggets emne:  Re: -72 Camaro: ettermarkeds "sub-frame" og godkjenning?

Oppdater gjerne fortløpende her :)

Forfatter:  v8power [ Lør 27. Apr 2013 00:26 ]
Innleggets emne:  Re: -72 Camaro: ettermarkeds "sub-frame" og godkjenning?

Du skulle funnet ut om den var flyttegods. Det hjelper mye. Tilsynet er flink til å "slette slikt ved et uhell". Men det skal stå i registreringskortene. Ikke sikkert du trenger å blande inn sfoor, begynn med å spørre tilsynet hva de trenger i søknaden.

Forfatter:  keem [ Lør 27. Apr 2013 10:08 ]
Innleggets emne:  Re: -72 Camaro: ettermarkeds "sub-frame" og godkjenning?

Jeg sendte mail til teknisk ansvarlig i Trondheim ang. godkjenning av ettermarkeds subframe. Han ville ikke gi en konkret svar før han hadde forhørt seg med SFOOR

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/