AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 08:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hvilke bremser er dette?
InnleggSkrevet: Søn 02. Mai 2010 22:16 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 24. Jun 2007 14:46
Innlegg: 150
Bosted: Bergen
Bremsene bak henger på min 92 mod camaro. Klarer ikkje å moe de opp så eg må overhale de. Vet ikkje hvilke bremser det er så det er litt vanskelig å bestille reservedeler...

Det er en ford 9" bakaksling men eg vet ikkje om det er ford bremser da det kan se ut som om brakettene til kalipperene ikkje er originale. Noen som kjenner igjen dette?

Merkingen på bremsekalipperene er:
262 366 11R

Vedlegg:
DSCF2772.JPG
DSCF2772.JPG [ 32.73 KiB | Vist 4111 ganger ]

Vedlegg:
DSCF2773.JPG
DSCF2773.JPG [ 32.67 KiB | Vist 4111 ganger ]

Vedlegg:
DSCF2774.JPG
DSCF2774.JPG [ 25.43 KiB | Vist 4111 ganger ]

_________________
Det er bare de dumme som rydder - geniene behersker kaos.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hvilke bremser er dette?
InnleggSkrevet: Man 03. Mai 2010 08:21 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 08. Aug 2008 12:36
Innlegg: 343
Bosted: Ørje,Østfold
Jeg har søkt litt rundt,og kunne ikke finne noe selv.
MEN,om du tar en telefon til Sarpsborg Motor,eller sender dem en epost,
så er jeg ganske så sikker på at de kan hjelpe deg.

Bremsecalipprene ser jo ut som de gammle slitne jeg har forran på Capricen min,
men dine er nok en litt annen dimmensjon.

Som jeg har lest litt om her og der,så kan du egentlig bare skru av
calipperen og måle stemplets diameter. Så sjekker du feks summit eller
tar en kjapp telefon til SM. Det er iallefall mitt råd som hobbymekaniker
på høyt hobby plan :)

Lykke til.!

_________________
1977 Chevrolet Caprice Classic - Pengesluket
1993 Chevrolet Blazer S10 Sport - SELGES!!
1993 Volvo 945 - Arbeidsbrakka


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hvilke bremser er dette?
InnleggSkrevet: Man 03. Mai 2010 22:04 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 24. Jun 2007 14:46
Innlegg: 150
Bosted: Bergen
Sylinderen er 2.5". Fant ingen overhalingskit til ford som var på det målet men det var et kit til en 1992 camaro som var 2.5" i dia. Ser ut som om det kan vere riktig... Da blir det en telefon til riple auto i morgen tidlig så får eg kanskje fikset det før trening på eikås på torsdag. Sesongens første løp i drifting er på eikås motorsenter på lørdag så det hadde vert greit å ha bilen i stand til dess...

_________________
Det er bare de dumme som rydder - geniene behersker kaos.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hvilke bremser er dette?
InnleggSkrevet: Man 03. Mai 2010 23:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 11. Okt 2007 22:33
Innlegg: 501
Bosted: Skien
hmm.

jeg fant bilen din på BDT sine sider. Mrro at noen bygger sidelengs leketøy ut av en av disse bilene.

Jeg ser på bilder at du sannsynligvis har fått montert LS1 bremser framme (ligner fært på de jeg holder på å tilpasse til min i hvertfall) Men caliperne bak syntes jeg minner veldig om de orginale framme, og du har noe som for meg ser ut som en custom brakett.

Det kan ikke være at noen har satt caliperne fra frambremsene bak? .. bare et forslag, sjekk overhalingskit til de bremsene, om måla passer. (eller kjøp nye calipere, stemmer dette så koster nye deler til de bremsene omtrent nada da de er veldig vanlige.

-Camarogeddon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hvilke bremser er dette?
InnleggSkrevet: Man 10. Mai 2010 11:21 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 24. Jun 2007 14:46
Innlegg: 150
Bosted: Bergen
Det kan hende du har rett i at det kan være frembremsene som er satt bak. Har bestilt et rep sett. Men feilen låg ikkje der. Det var rett og slett fabrikasjonsfeil på skruen som festet bremseslangen til calipperen. Det var ikkje hull hele veien igjennom den, så eg har presset bremsevæsken over gjengene på skruen....

Kjekt å få litt tilbakemeldinger på bilvalget til drifting. Mangen som har lurt mye på ka eg tenkte med når det blei den :shock: Men det blei nå 4 plass i semipro på eikås i helgen. Litt flaks men :lol: Siste rundene slurte kløtsjen noe sykt. Bilen spant og slurte på kløtsjen om hverandre nett som den ville. Var ikkje helt godt å kjøre med...

_________________
Det er bare de dumme som rydder - geniene behersker kaos.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hvilke bremser er dette?
InnleggSkrevet: Fre 14. Mai 2010 21:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 11. Okt 2007 22:33
Innlegg: 501
Bosted: Skien
jeg skal se om jeg kan få tatt noen bilder av merker osv av en orginal framkaliper jeg har liggendes og slenge fra noen donorspindler jeg handla. Tar det neste gang jeg er i verkstedet.

så kan du sammenligne, så veit du i hvertfall hvaslags klosser osv du eventuelt trenger.

-Camarogeddon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hvilke bremser er dette?
InnleggSkrevet: Søn 17. Mar 2013 23:54 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 02. Apr 2008 22:09
Innlegg: 81
Bosted: Fresvik
Caliperene ser dønn lik ut som de eg har bak på min 69 Camaro,altså Right Stuff.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hvilke bremser er dette?
InnleggSkrevet: Tir 19. Mar 2013 08:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Ligner på en prikk GM frontkalippere. Har maken foran på hotrodden. Finnes i 2 typer. Greit å vite hvilken av de du har hvis du skal overhale de.

"Metrisk" ble levert standard på GM mid size biler fra 78-88 iht Speedway motors hjemmeside som selger begge typer.
De skal ha en stempeldiameter på 2,75 tommer.

De tidligere kalipperne (non metric) av samme type (levert på 69-77 GM midsize cars) har stempeldiameter på 2,8 tommer.

Ikke spør meg hvorfor de kalles metriske og ikke-metriske.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Hvilke bremser er dette?
InnleggSkrevet: Tir 19. Mar 2013 10:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Gammel tråd. Håper å se deg i sving på Eikås med Camaroen også i år Torgeir.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support